شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آزادگان

راز سقوط ۵تیر چراغ برق در بزرگراه آزادگان فاش شد

سارقانی که اقدام به سرقت پیچ‌های تیرهای چراغ برق در محدوده بزرگراه آزادگان کرده و منجر به سقوط پنج تیر در میان بزرگراه شده بودند، از سوی ماموران پلیس پایتخت دستگیر شدند.

راز سقوط ۵تیر چراغ برق در بزرگراه آزادگان فاش شد

سارقانی که اقدام به سرقت پیچ‌های تیرهای چراغ برق در محدوده بزرگراه آزادگان کرده و منجر به سقوط پنج تیر در میان بزرگراه شده بودند، از سوی ماموران پلیس پایتخت دستگیر شدند.

روز گذشته، سرهنگ علی همه خانی، معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از سقوط پنج تیر چراغ برق در مسیر شرق به غرب بزرگراه آزادگان خبر داد و گفت که در ساعت ۹ روز پنجشنبه پنج تیر چراغ برق در مسیر شرق به غرب بزرگراه آزادگان قبل از پل سعیدی محدوده علی آباد قاجار روی سطح سواره سقوط کردند.

حادثه‌ای که گرچه منجر به انسداد کامل محور شد، اما خوشبختانه خسارت جانی در پی نداشت. پس از این حادثه یکی از جدی‌ترین گمانه‌زنی‌ها برای سقوط این تیرها سرقت آن از سوی سارقان بود و در همین راستا نیز خبرنگاران این موضوع را از پلیس تهران پیگیری کردند.  

مرکز اطلاع رسانی پلیس تهران در همین زمینه به خبرنگاران اعلام کرد که پس از حادثه رخ داده، با دستور سردار حسین رحیمی، رییس پلیس پایتخت، تیمی از ماموران در پلیس آگاهی، پلیس پیشگیری و پلیس امنیت رسیدگی به موضوع را دستور کار خود قرار دادند چرا که این اقدام از حساسیت ویژه ای برخوردار بود.

در نتیجه تحقیقات انجام شده و بررسی های صورت گرفته مشخص شد که این حادثه در پی باز شدن پیچ های چراغ های برق توسط فرد یا افرادی انجام شده است و همین موضوع شائبه سرقت را تشدید کرد. سرانجام ماموران پلیس دو نفر را که اقدام به سرقت این پیچ‌ها کرده بودند شناسایی کرده و در عملیاتی دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.  

با دستگیری این افراد که معتاد نیز بودند، تعدادی از پیچ های سرقت شده نیز از آنان کشف شد و دستگیرشدگان به جرم خود مبنی بر سرقت این پیچ ها اعتراف کردند و مدعی شدند که قصدشان از سرقت تامین هزینه خرید مواد مخدر بوده است و پیش از این نرده های میانه بزرگراه را نیز سرقت کرده‌اند.

آنطور که مرکز اطلاع رسانی پلی پایتخت به خبرنگاران اعلام کرده در ادامه ماموران نسبت به شناسایی مالخر این اموال نیز اقدام کرده و او را نیز دستگیر کردند.

در حال حاضر رسیدگی به این پرونده با تشکیل پرونده برای متهمان ادامه دارد و به زودی به دادسرا ارسال خواهد شد.

مدتی قبل نیز سرقت قطعات پلی در غرب تهران خبرساز شده بود که سردار حسین رحیمی، رییس پلیس پایتخت درباره آن به ایسنا گفته بود:سارقان و عوامل این سرقت مدت‌ها پیش و قبل از رسانه‌ای شدن این موضوع دستگیر شدند. ما هزاران قطعه پیچ سرقت شده از این پل را که در ده‌ها گونی ریخته شده بود، کشف کردیم و به شهرداری تهران تحویل دادیم. متاسفانه با دستگیری این افراد مشخص شد که سارقان از پیمانکاران همان پل بودند و البته در حال حاضر هم ازسوی پلیس به مرجع قضایی تحویل داده شده و در زندان هستند. این افراد پیچ‌های پل را باز کرده و به سرقت بردند و با این اقدام خود ایمنی پل را با مشکلات جدی روبه رو کرده بودند. 

منبع: ايسنا