به گزارش برنا، کاظم شافعی سفیر کشورمان در  اسلوونی بازدراوکو پوچیوالشک، وزیر توسعه اقتصادی و فن‌آوری این کشور دیدار و گفت و گو کرد. 

شافعی در این دیدار ضمن اشاره به موافقتنامه همکاری های اقتصادی بین دو کشور به عنوان پایه و مبنای سیاسی مستحکم در روابط دوجانبه، نسبت به توسعه همکاری های اقتصادی و برگزاری نخستین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی بین دو کشور در سال آینده ابراز امیدواری شد. 

وزیر توسعه اقتصادی  و فن آوری اسلوونی گفت: "روابط اقتصادی بین ایران و اسلوونی علیرغم فراز و نشیب ها دارای قابلیت های بسیار در زمینه های انرژی، ساخت و ساز، حمل و نقل، کشاورزی و گردشگری است که به دلیل تحریم ها از توسعه بازمانده است. شرکت های اسلوونیایی ضمن احترام به قوانین و مقررات اتحادیه اروپا به دنبال توسعه مبادلات دوجانبه در راستای منافع دو کشور هستند."

سفیر کشورمان  در این دیدار ضمن تقدیر از نقش و حمایت پوچیوالشک برای گسترش مناسبات اقتصادی بین دو کشور، از موافتنامه همکاری های اقتصادی دوجانبه به عنوان پایه و مبنای سیاسی مستحکم در روابط دوجانبه یاد کرد و نسبت به توسعه همکاری های اقتصادی و برگزاری نخستین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی بین دو کشور در سال آینده ابراز امیدواری نمود. سفیر جمهوری اسلامی ایران ضمن اشاره به حجم روابط تجاری ۸۰ میلیون یورویی بین دو کشور در سال ۲۰۱۸ که به دلیل تحریم ها از توسعه بازماند، نسبت به همکاری در زمینه تأمین انرژی اسلوونی و منطقه اروپای مرکزی  و محصولات پتروشیمی اسلوونی ابراز امیدورای نمود. 

شافعی ضمن تقدیر از مواضع قاطع و مستمر اسلوونی در حمایت از توافق هسته ای و برجام، به اقدامات مسئولانه و سازنده ایران در قبال حفظ برجام علیرغم بدعهدی و اقدامات تحریک آمیز آمریکا طی ۴ سال گذشته اشاره و آخرین وضعیت مذاکرات وین برای از میان برداشتن تحریم های ظالمانه علیه ایران را تشریح نمود. وی گفت: "جمهوری اسلامی ایران به دنبال اخذ ضمانت کافی برای عدم تکرار رفتار آمریکا در خروج از برجام و بازگشت به اجرای تعهدات طرفین ذیل برجام است."

سفیر ایران برای اسلوونی در سالجاری که با سه رویداد بزرگ انتخاباتی به ویژه انتخابات پارلمانی رو به روست، آرزوی موفقیت کرد.

انتهای پیام/