شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جشنواره فیلم فجر#جمعه#امام جمعه

در خطبه‌های نمازجمعه بناب مطرح شد؛

انتقاد از دست اندرکاران برگزاری جشنواره فیلم فجر

 انتقاد از دست اندرکاران برگزاری جشنواره فیلم فجر

بناب- امام جمعه موقت بناب از دست اندرکاران برگزاری جشنواره فیلم فجر انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ناصر اصغری ظهر امروز در خطبه‌های آئین عبادی سیاسی جمعه شهرستان بناب با توصیه و تأکید بر برگزاری و اقامه نماز در اول وقت، ایام الله دهه مبارک فجر را گرامی داشت و اظهار کرد: این ایام بهانه‌ای است که اتفاقاتی که در مسیر انقلاب اتفاق افتاد، آنها را مورد آسیب شناسی قرار دهیم و نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعف را برطرف کنیم و همانطوری که مقام معظم رهبری فرمودند خرمشهرها در پیش است و انقلاب اسلامی از لحاظ فرهنگی در مقابل کفر و استکبار جهانی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه باید کشور را طوری ساخته و پرداخته کنیم که به طور عملی اجرایی شدن اسلام را به عنوان الگو پیاده کنیم.

خطیب موقت جمعه شهرستان بناب همچنین با اشاره به ویژگی‌های مسئولان منصوب شده نظام جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: مسئولانی که در نظام جمهوری اسلامی عهده دار مسئولین می‌شوند بدانند که مدیون خون‌های پاک شهدا هستند و رفتار و حرکاتی که طی ماه‌های اخیر از مسئولان دیده می‌شود، معلوم می‌شود که شیفته خدمت به مردم هستند و شبانه روز در تلاشند تا به مردم خدمت کنند.

اصغری ایجاد تسهیل در کسب و کارها و رفع موانع برای ایجادکنندگان واحدهای تولیدی و صنعتی را از نمونه‌های اقدامات اخیر مسئولان و دولتمردان اعلام و اظهار کرد: قبلاً فردی که می‌خواست کارخانه‌ای راه اندازی کند باید به ۱۸۶ جا مراجعه می‌کرد و از هفت خوان رستم می‌گذشت ولی دولت جدید قصد دارد با اینترنتی کردن موضوع این را به دو ساعت کاهش دهد.

وی با تقدیر و تشکر از مسئولین بخاطر انتخاب فرد بومی و ارزشی و فرزند شهید به عنوان فرماندار شهرستان از خدمات فرمانداران قبلی نیز تقدیر و تشکر نمود و با اظهار امیدواری گفت: منتظر اقدامات مؤثر و ارزشمند این نیروی ارزشی در شهرستان هستیم.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با انتقاد از مسئولین و دست اندرکاران برگزاری جشنواره فیلم فجر تصریح کرد: در این جشنواره فردی که در مقابل چشمان میلیون‌ها انسان ازدواج سفید را مطرح کرد علناً به قوانین اسلام توهین و اهانت می‌کند و مسئولین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نبایستی از این صحنه‌ها با بی تفاوتی عبور کنند.

حجت الاسلام اصغری یادآور شد: متأسفانه در این جشنواره ضمن اینکه به دین توهین و اهانت می‌شود افرادی که پشت تریبون برای صحبت قرار می‌گیرند هیچکدام صحبت‌های خود را با نام خدا شروع نمی‌کنند.

وی در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از کارگردان فیلم موقعیت مهدی که به زندگینامه شهید مهدی باکری پرداخته است؛ گفت: علیرغم اینکه فشارهایی بود ولی داوران مجبور شدند این فیلم را به عنوان بهترین فیلم جشنواره انتخاب کنند.

امام جمعه موقت شهرستان بناب سپس با گرامیداشت شهدای روحانی اذعان کرد: درصد شهدای روحانی نسبت به شهدای سایر اقشار بسیار بالاست و روحانیون تنها در منبر سخنرانی نکردند بلکه با شهادت خود در مسیر پیشرفت انقلاب گام برداشتند.

حجت الاسلام اصغری همچنین با اشاره به فرمایشات دیروز مقام معظم رهبری با مردم آذربایجان به مناسبت قیام ۲۹ بهمن مردم تبریز گفت: معظم له در این دیدار به صراحت فرمودند در بحث برجام خواسته‌های ایشان گنجانده نشده بود و البته اینکه مطرح می‌شود خیانت شده است، واقعیت دارد. از این رو از شورای محترم نگهبان انتظار داریم در انتخابات‌های آتی افرادی که مقابل منویات مقام معظم رهبری هستند و برخلاف خواسته‌های ایشان قدم برمی دارند، اجازه ندهند آنها وارد صحنه انتخابات شوند.