شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#یمن#بروز#کودکان#اماراتی

پیامدهای ادامه محاصره ملت یمن؛ مهمترین بیمارستان زنان و کودکان در آستانه بروز یک فاجعه هولناک/ گزارش اختصاصی

پیامدهای ادامه محاصره ملت یمن؛ مهمترین بیمارستان زنان و کودکان در آستانه بروز یک فاجعه هولناک/ گزارش اختصاصی

وضعیت بهداشت و درمان یمن به سبب ادامه تجاوزات و محاصره شدید این کشور از سوی ائتلاف متجاوز سعودی اماراتی آمریکایی به سمت وخیم‌تر شدن پیش می‌رود و شرایط مرگباری را برای مراکز درمانی به ویژه بیمارستان تخصصی «السبعین» رقم خواهد زد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم در صنعاء، بیمارستان «السبعین» واقع در صنعا، پایتخت، یکی از مهم‌‌ترین بیمارستان‌های کشور است که در زمینه ارائه خدمات درمانی به زنان و کودکان تخصص دارد، این بیمارستان تخصصی اکنون در آستانه فروپاشی قرار گرفته است، و تا چندی دیگر قادر به ارائه خدمات خود به صدها بیماری که روزانه پذیرای آنان است نخواهد بود، بیمارانی که از استان‌های مختلف یمن به اینجا می‌آیند به طوری که مدیریت بیمارستان درباره توقف قریب الوقوع خدمات رسانی خود هشدار داده است که بهای آن را کودکان و زنان با جانشان می‌پردازند.

کشور یمن ,

خانم «ماجده یحیی الخطیب» مدیر بیمارستان «السبعین» به خبرنگار تسنیم می‌گوید: بیمارستان مادران و کودکان السبعین یک بیمارستان مرجع برای مادران و کودکان در داخل یمن است به طوری که پذیرای بیمارانی از تمام استان‌های یمن بوده و روزانه بیش از دویست زن به بخش اورژانس زایمان آن از نقاط مختلف کشور مراجعه می‌کنند.

کشور یمن ,

وی افزود: بیمارانی از الجوف، مأرب، طالع، البیضاء و حَجَة به ما مراجعه می‌کنند، همه این زنان به امید دریافت خدمات پزشکی به بیمارستان سبعین مراجعه می‌کنند، آنها با شرایط زایمان و دشواری‌های ناشی از آن به بیمارستان مراجعه کرده و امیدوار به نجات از این وضعیت هستند.

کشور یمن ,

الخطیب هشدار داد: اگر فعالیت بیمارستان متوقف شود، جان این بیماران در معرض خطر قرار خواهد گرفت، این مسئله حتی در صورت کاهش خدمات هم محتمل است.ما در بیمارستان السبعین بزرگترین بخش ویژه کودکان و بیشترین شمار دستگاه‌های نگهداری کودکان نارس را در یک بیمارستان دولتی در اختیار داریم.در صورتی که تصمیم به کاهش خدمات ارائه شده بگیریم و برق را برای ادامه تقدیم خدمات مجبور شویم زمانی از شبانه روز برق را قطع کنیم جان این کودکان به خطر خواهد افتاد.

کشور یمن ,

ادامه تجاوز و محاصره، شرایط بخش بهداشت و درمان را به سمت وخیم‌تر شدن پیش برده است، امروز مراکز بهداشتی فلج شده و از تقدیم خدمات خود به طور باید و شاید عاجز مانده‌اند، این در حالی است که روز به روز بر شمار قربانیان جنگ، گرسنگی و محاصره سازمان یافته افزوده می‌شود.

کشور یمن ,

«انیس الاصبحی» سخنگوی وزارت بهداشت یمن به خبرنگار تسنیم گفت:  آنچه ائتلاف جنگ و تجاوزگری علیه یمن به رهبری آمریکا و متحدانش چه سعودی و چه اماراتی انجام می‌دهند، چیزی کمتر از دزدی دریایی نیست، آنها کشتی‌ها و نفتکش‌های حامل محصولات پالایشی را توقیف می‌کنند، در حالی که این کشتی‌ها مجوزهای سازمان ملل را در اختیار داشته و محموله آنها دقیقا با بارنامه ارائه شده تطابق دارد، با این حال این دزدی دریایی همچنان ادامه دارد، این امر سبب تشدید فاجعه انسانی در تمام سطوح شده است، ما در بخش بهداشتی از این شرایط رنج می‌بریم، تمام بیمارستان‌ها چه خصوصی و چه دولتی به شدت تحت تاثیر قرار گرفته و در لبه پرتگاه فاجعه قرار دارند.

کشور یمن ,

کودکانی که چشمانشان به سرنوشت نامعلوم خیره شده‌ است، نمی‌دانند چه سرنوشتی انتظارشان را می‌کشد و در صورت وقوع فاجعه و توقف دستگاه‌های پزشکی به دلیل نبود سوخت لازم برای تولید برق بیمارستان‌ها چه بلایی بر سر آنها خواهد آمد.

کشور یمن ,

این در حالی است که سازمان‌های بین المللی فاجعه مذکور را نادیده گرفته و توجهی به هشدارهای صورت گرفته ندارند و حتی از این هم پای فراتر نهاده و وظایف انسانی و بشر دوستانه خود را هم در این شرایط حساس فراموش کرده‌اند.

کشور یمن ,

خانم «نبیله المقبلی» رئیس بخش مراقبت از نوزادان در بیمارستان السبعین به خبرنگار تسنیم می‌گوید: ما در بیمارستان السبعین به طور کلی به ژنراتورهای برق تکیه داریم از این رو ادامه محاصره و نبود سوخت می‌تواند منجر به توقف ژنراتورها شده در نتیجه آن دستگاه‌های حیاتی بیمارستانی از کار افتاده و منجر به مرگ ده‌ها کودک خواهد شد.

کشور یمن ,

«فرحان هاشم» یک شهروند یمنی هم به خبرنگار تسنیم گفته است : دیروز همسرم را به زایشگاه السبعین آوردم، چون بیمارستان شماره یک تخصصی در یمن است، آنچه که در اینجا لمس کردم رنج و مشقت زیادی بود که مراجعه کنندگان بیمارستان متحمل می‌شوند در حالیکه ازدحام مراجعه کنندگان به ویژه در بخش زنان و زایمان بسیار زیاد است.

کشور یمن ,

اگر محاصره فلج کننده کشورهای متجاوز ادامه پیدا کرده و ممانعت از ورود سوخت به یمن استمرار یابد این مرکز پزشکی به بزرگترین کشتارگاه انسانی به ویژه زنان و کودکان در تمام جهان تبدیل خواهد شد، این بیمارستان در آستانه توقف خدمات روزانه‌اش برای صدها کودک و زن چه بیماران بستری و چه نفر از مراجعین سرپایی که هر روز به این مکان می‌آیند، خواهد بود.

کشور یمن , کشور یمن , کشور یمن , کشور یمن ,

انتهای پیام/