"مهران مدیری" در نظرسنجی خبرگزاری برنا با موضوع انتخاب بهترین بازیگر سریال های 1400 (شبکه نمایش خانگی و تلویزیون ) توانست با فاصله بسیار زیاد نسبت به دیگر رقبای ستاره اش مقام اول را کسب کند.

جالب اینکه "جواد عزتی" و "سعید آقاخانی" دو رقیب او با فاصله بسیار زیاد در مقامهای دوم و سوم قرار گرفتند و مقرر است در نوروز 1401 فینال انتخاب بهترین بازیگر سریالهای 1400  با حضور آنها در خبرگزاری برنا به نظرسنجی گذاشته شود. 

با این مقدمه  به فعالیت های مهران مدیری در سالهای اخیر می پردازیم  او که بعد از سالها سریال سازی درحوزه طنز ، سردمدار ساخت سریالهای هرشبی طنز  برای تلویزیون است کم کم تغییر ژانر داد و به شبکه نمایش خانگی رفت و فیلم سینمایی ساخت و تولیدات تلویزیونی اش رنگ و لعاب دیگر گرفتند و کم کم به پیشنهادات سینمایی و سریالهای تلویزیونی دیگر همکارانش هم جواب مثبت داد. 

"مهران مدیری" برای بازی در سریال "خاتون" از مخاطبان خبرگزاری برنا رای اول را گرفت و این نشان می دهد که او برای بازی در کار دیگر کارگردانان تلویزیون و سینما هم حرفهایی برای گفتن دارد چه بسا که در شکل وشمایل دیگر  با تمرکز بیشتری او را  در کارهای دیگران ببینیم.

اینکه چرا "مهران مدیری" به کارگردانان دیگر بله می گوید و برای آنها بازی می کند  هم دو بعد متفاوت دارد. بعد اول اینکه مهران مدیری برای بازی در کار دیگر فیلمسازان قطعا سنگ تمام می گذارد و می توان تمام استعداد ذاتی او را در آثار کارگردانان دیگر دید. اگرچه او  بازی در فیلم "درخت گردو" ساخته محمدرضا مهدویان را دوست ندارد و به قول خودش یک اشتباه اتفاق افتاده است اما او برای بازی در فیلم کارگردانان دیگر مشخصا وقت می گذارد و مشخصا فکر می کند و مشخصا برای نقش طراحی هایی دارد و با دست پر سر صحنه حاضر می شود.

مهران مدیری برای سریال خاتون  کاراکتری پر و پیمان را در زمانی کوتاه به نمایش می گذارد و وقتی که کار به بازی در فیلم سینمایی خائن کشی ساخته مسعود کیمیایی می رسد ماجرا گونه ای دیگر است!

طبیعتا "مسعود کیمیایی" که به لحاظ جایگاه کارگردانی در سینمای ایران  یکی از قطب های فیلمسازی محسوب می شود و بی تردید او  یکی از شخصیت های کاریزماتیک سینما است  که حالا برای ایفای یکی از نقش های اصلی خود به سراغ چهره ی کاریزماتیک دیگری می رود.

مهران مدیری بیش  از بازیگر بودن و بیش از کارگردان بودن و بیش از  آرتیست بودن چهره یک انسان کاریزماتیک را دارد که او را در میان همکارانش نیز محبوب کرده است و به نوعی او ستاره تلویزیون محسوب می شود اگر برنامه دورهمی دقت کنید متوجه خواهید شد که این برنامه با چند بخش نمایشی آغاز شد و بخش های نمایشی حذف شد و با یک بخش نمایشی کوتاه ادامه پیدا کرد و آن بخش نمایشی کوتاه هم حذف شد و در ادامه تنها با مهران مدیری و یک مهمان کار پیش رفت و کماکان برنامه دورهمی مخاطب خودش را داشت. 

اینکه چرا "مهران مدیری" در فیلم سینمایی "خائن کشی" "مسعود کیمیایی" بازی کرده است از چند زاویه قابل بررسی است.

کار برای مسعود کیمیایی در کارنامه مهران مدیری یک اتفاق ویژه محسوب می شود به قول خودش او از کار با مسعود کیمیایی یاد گرفته است او در نشست رسانه ای فیلم سینمایی خائن کشی می گوید من از کیمیایی نور یاد گرفتم و از کیمیایی قاب بندی یاد گرفتم و من از کیمیایی میزانسن یاد گرفتم و با تمام غروری که از مدیری سراغ داریم همه آنچه که سرصحنه خائن کشی آموخته است را به زبان می آورد و بصورت منطقی می گوید فیلم کیمیایی را شاید بعضی ها دوست داشته باشند و بعضی ها نه، ولی برای او بازی در فیلم کیمیایی یک برد محسوب می شود.

مهران مدیری در فیلم کیمیایی خودش را می شکند و تمام  توانمندی و آنچه را از دنیای بازیگری می داند برای کیمیایی و فیلم ماندگار "خائن کشی" خرج می کند .

فیلم "خائن کشی" مثل بسیاری از ساخته های کیمیایی می تواند مخاطب او را راضی کرده باشد یا خیر، اما فراموش نکنیم در کارنامه بازیگری هر بازیگر از هر سن و سال واز هر عصر و فصلی ، کار برای کیمیایی و بازی برای کیمیایی نقطه عطف محسوب می شود. 

مهران مدیری شاید جزء معدود بازیگرانی است که  به این راحتی ها برای سینما و تلویزیون تکرار نمی شود دلیلش توانمندی، خلاقیت، هوش سرشار، آشنا بودن به دوربین در زمان کارگردانی و زمان بازیگری است.

او به خوبی می داند چگونه باید از دوربین دلبری کند و بسیار هوشمندانه یاد گرفته است که مخاطبش را محسور بازیش کند . طبیعی است که این بازیگر حتی با چند سکانس کوتاه در سریال خاتون می تواند رای بخش عمده ای از مخاطبین خبرگزاری برنا را  به خود اختصاص داده و از بازیگران با استعداد  و جذابی چون جواد عزتی و سعید آقاخانی هم پیشی بگیرد.

انتهای پیام//