به گزارش برنا؛ هنوز نیم فصل دوم جا نیفتاده و در هفته سوم آن هستیم اما این نظریه به واقعیت پیوسته که تیم‌ها هشیار‌تر شده‌اند و امتیازگیری سخت‌تر. تمام مدعیان این هفته بردند اما بر کسی پوشیده نیست که چقدر به طور مثال استقلال به چالش کشیده شد. استقلالی که از روز حمله کرونا به اردو، انگار دیگر توان ایستادن روی پاهایش را ندارد و اندک دقایقی که زیبا بازی می‌کرد هم دیگر در دیدارهایش قابل مشاهده نیست.

آبی‌ها در سال‌های ابتدایی حضور مجدد تراکتور در سطح اول حسابی از تیم آزار دیدند و حتی شکست‌های 3 و 4 گله‌ای را مقابل تبریزی‌ها متحمل شدند اما در 3 یا 4 فصل اخیر حسابی مقابل این تیم موفق بوده‌اند. از زمانی که استراماچونی رقیب را تحقیر کرد تا دبل فصل پیش. اما اگر با وجود رتبه بد تبریزی‌ها، استقلال حریف را دست کم بگیرد عاقبتی شبیه به فینال جام حذفی در انتظارشان خواهد بود.

در سمت مقابل تراکتور با شکست یک گام دیگر به سقوط نزدیک می‌شود تا هواداران تراکتور بابت این عملکرد افتضاح مدیران حق داشته باشند اعتراض‌شان را بیان کنند. عباس‌زاده که امید اول گلزنی آن‌ها بد تنها 2 گل زده و دیگر نه دژاگه‌ای در این تیم بازی می‌‌کند و نه شجاعی. ستاره این تیم را البته باید رضا دهقانی بدانیم که تنها 2 گل زده اما در بازی‌های تاثیرگذار است. بازیکن سابق پرسپولیس که می‌تواند این بازی مدافعین آبی‌ها را به چالش بکشد. به طور کلی اما اگر تراکتور در این بازی هم ناکام باشد امکان برکناری سولدو بیش از پیش است، مسئله‌ای که با توجه به عملکردش چندان پر بیراه نیست.

روی کاغذ استقلال باید با اختلاف بیش از 2 گل حریف را شکست دهد اما اگر بازی‌های استقلال در نیم فصل دوم را مشاهده کرده باشید و بدانید فانوس به دستان تا چه اندازه مقابل تیم‌های مدعی انگیزه دارند، حکم به برتری قاطعانه آبی‌ها نمی‌دهید.

***

استقلال فصل گذشته تراکتور را دبل کرد. در تبریز 3-1 رقیب را شکست داد و در تهران 2-1. در تبریز با فکری و در تهران با مجیدی.

تراکتوری‌ها بزرگترین سد مجیدی برای کسب اولین جام توسط او بودند. آن‌ها آخرین برد خود مقابل استقلال را در فینال جام حذفی به دست آوردند و مجیدی را ناکام گذاشتند.

استقلال امسال در دو مقطع 3 برد پیاپی آورده و نتیجه دیدار مقابل ذوب‌آهن اولین 4 برد متوالی آن‌ها را رقم زد. آن‌ها با برتری در دیدار امروز می‌توانند برای اولین بار در 2 سال اخیر 5 برد متوالی بیاورند که البته هنوز با 6 برد پیاپی در زمان حضور استراماچونی فاصله دارند.

آخرین برد تراکتور در هفته دهم رقم خورد. مقابل نفت مسجد سلیمان در تبریز. آیا این بار هم به فکر یک برد خانگی دیگر هستند؟ با کسب برد برابر استقلال، تراکتوری‌ها می‌توانند در بهترین شرایط یک پله صعود کنند.

انتهای پیام//