شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#راهیان نور#زائران#ستاد مرکزی

ابزار‌های نوین «متاورس» و «واقعیت‌مجازی» در یادمان‌های راهیان نور استفاده می‌شود

رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور با اشاره به ضرورت بهره‌مندی ابزار‌های نوین همچون «متاورس» و «واقعیت‌مجازی» در یادمان‌های راهیان نور گفت: خصوصی‌سازی راهیان نور به‌ویژه در بحث جذب زائران خارجی از مسائل پیش روی ماست.
 خبرگزاری میزان - بنا به اعلام دفاع‌پرس، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور در جلسه شورای سیاستگذاری راهیان نور کشور که امروز (پنجشنبه) در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: در جلسه شورای راهبردی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آیین‌نامه حفاظت از آثار دفاع مقدس به بحث گذاشته شد و کلیات به تصویب رسید و قرار شد در شورای هماهنگی بنیاد اصلاحات انجام گیرد تا به‌عنوان مصوبه هیئت‌امنا ابلاغ شود. این آیین‌نامه در شورای عالی و شورای معاونین نیز به تصویب رسیده است.

رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور گفت: در حضور وزرا و نمایندگان، دولت مقرر کرد اماکن و یادمان‌هایی که در حیطه اختیارات آنان است را شناسایی، مرمت و بازسازی کنند و اگر نیاز است این یادمان‌ها در وزارت میراث فرهنگی و گردشگری ثبت شوند، برای مثال در بحث بیمارستان‌های مناطق عملیاتی کار شناسایی و سپس احیا و ثبت آن‌ها انجام شود، هرچند تعدادی از بیمارستان‌ها ثبت شده‌اند.

رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور با بیان اینکه حضور زائران خارجی و شناسایی ظرفیت آنان داری اهمیت بالایی است بر ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت حضور خارجی‌ها در ایران تاکید کرد.

سردار کارگر با بیان این مطلب که باید بازدید زائران خارجی را از موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس شروع کنیم، عنوان کرد: می‌توان از «متاورس» و فناوری‌های نوین استفاده کرد تا از این طریق زائران را جذب کنیم. باید تلاش کنیم واقعیت مجازی را در همه یادمان‌ها اجرایی کنیم.

رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور خصوصی‌سازی راهیان نور به‌ویژه در بحث جذب زائران خارجی را از مسائل پیش روی راهیان نور کشور خواند و افزود: آژانس‌هایی که درخواست حضور گردشگر در اردوی راهیان نور را دارند می‌توانند با ما همکاری کنند. بخش خصوصی در این زمینه با نظارت ما و وزارت گردشگری می‌تواند فعالیت کند.

بر اساس این گزارش، سردار کارگر از نمایندگان دولت، حاضر در شورای سیاستگذاری و اعلام آمادگی آنان برای هرگونه همکاری تشکر کرد.
 


انتهای پیام/