شهر خبر

نماینده پارلمان عراق:

حکم دادگاه فدرال درباره صادرات نفت اقلیم کردستان لازم الاجرا است

حکم دادگاه فدرال درباره صادرات نفت اقلیم کردستان لازم الاجرا است

یک نماینده پارلمان عراق با انتقاد از اعتراض مقامات اقلیم کردستان به حکم دادگاه فدرال مبنی بر غیرقانونی بودن صادرات نفت این اقلیم، گفت: احکام دادگاه عالی فدرال برای همگان لازم الاجرا است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سومریه نیوز، «حسن الکعبی» نماینده پارلمان عراق به اعتراض مقامات اقلیم کردستان عراق به حکم اخیر دادگاه عالی فدرال مبنی بر غیرقانونی بودن صادرات نفت این اقلیم، واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، این نماینده پارلمان عراق با بیان اینکه همگان موظف هستند به احکام صادره از سوی دادگاه عالی فدرال احترام بگذارند، گفت: طبیعتاً تمامی این احکام، لازم الاجرا هستند و کسی نمی‌تواند آنها را زیر پای بگذارد.

پیشتر مسعود بارزانی، رئیس حزب دموکرات کردستان گفته بود: تصمیم دادگاه عالی فدرال در مورد قانون نفت و گاز اقلیم کردستان یک تصمیم کاملاً سیاسی بر خلاف قانون اساسی فدرال عراق است. هدف از این تصمیم، دشمنی با اقلیم کردستان و سیستم فدرال در عراق است.

بارزانی افزود: امیدواریم دولت عراق و دولت اقلیم کردستان بتوانند موانع را پشت سر بگذارند و بر سر پرونده نفت و گاز به توافق برسند. ما به همه اعلام می‌کنیم که اقلیم کردستان از حقوق خود دفاع خواهد کرد.