شهر خبر

در اقدامی خصمانه علیه مقاومت فلسطین؛

استرالیا قصد دارد کلیت جنبش حماس را تروریستی اعلام کند

استرالیا قصد دارد کلیت جنبش حماس را تروریستی اعلام کند

دولت کانبرا به تبعیت از واشنگتن و لندن تصمیم دارد کلیت جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس را تروریستی اعلام کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، دولت استرالیا اعلام کرد قصد دارد کلیت جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از جمله شاخه سیاسی این جنبش را تروریستی اعلام کند.

دولت استرالیا نیز مانند انگلیس پیشتر شاخه نظامی حماس را تروریستی خوانده بود اما اکنون به تبعیت از کشورهایی همچون آمریکا و انگلیس، شاخه سیاسی این گروه را نیز تروریستی خواهد خواند.

به گزارش برخی منابع خبری، استرالیا همچنین تصمیم دارد با تأمین کنندگان مالی یا سایر حامیان حماس در این کشور برخورد کرده و مجازات هایی حتی تا ۲۵ سال زندان را علیه آنها وضع کند.

با این اقدام کانبرا، به نظر می رسد فشارهای رژیم صهیونیستی به استرالیا برای تروریستی خواندن کلیت حماس در نهایت پاسخ داد. اعلام این تصمیم دولت استرالیا در شرایطی انجام می شود که در سفر اوایل آبان ماه نفتالی بنت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به شهر گلاسکوی اسکاتلند در حاشیه شرکت در کنفرانس تغییرات اقلیمی سازمان ملل (COP26)، او با «اسکات موریسون» نخست‌وزیر استرالیا دیدار داشت. بعد از این دیدار نفتالی بنت در توئیتر خود نوشت: من از او خواستم که استرالیا رسماً حزب‌الله را به عنوان یک سازمان تروریستی بشناسد.