شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#کاخ سفید#مذاکرات وین

تاکتیک های کاخ سفید برای فشار به ایران در مذاکرات وین

کدخبر: 476855
اقتصادنیوز: سخنگوی کاخ سفید بار دیگر با بکارگیری تاکتیک ضرب الاجل‌های ساختگی برای مذاکرات وین به منظور فشار بر تیم ایران ادعا کرد اگر در چد هفته آینده به این توافق دست نیابیم، پیشرفت های هسته ای ایران بازگشت به برجام را غیر ممکن می سازد.

 

به گزارش اقتصادینوز به نقل از ایرنا، جن ساکی سخنگوی کاخ سفید روز چهارشنبه به وقت محلی در نشستی خبری در واشنگتن در حالیکه هیات ایرانی بر اساس اصول و دستورالعمل‌ها پیشنهادات و خواسته‌های روشن خود در موضوعات باقی‌مانده را روی میز قرار داده و اکنون توپ در زمین طرف‌های غربی است، افزود که تمرکز ما همچنان به توافقی است که به نگرانی های همه طرف ها رسیدگی کند.

این مقام کاخ سفید بار دیگر با بکارگیری تاکتیک ضرب الاجل‌های ساختگی برای مذاکرات وین به منظور فشار بر تیم ایران ادعا کرد اگر در چد هفته آینده به این توافق دست نیابیم، پیشرفت های هسته ای ایران بازگشت به برجام را غیر ممکن می سازد.

وی در تداوم ادعاهایش درباره پیشرفت های برنامه صلح آمیز هسته ای ایران در چارچوب برجام اضافه کرد که برنامه هسته ای ایران تحت برجام به شدت محدود بود و از سوی بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی بر آن نظارت می‌شد.

جن ساکی بار دیگر با انتقاد از دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری قبلی این کشور برای خروج از برجام مدعی شد از زمانی که دولت پیشین آمریکا از این توافق خارج شد، ایران به برنامه هسته ای خود سرعت بخشید و همکاری های خود را کاهش داد و این دلیل موقعیت کنونی ما است.

سخنگوی کاخ سفید با بیان اینکه تیم مذاکره کننده آمریکا همچنان در مذاکرات وین حضور دارد، بار دیگر ادعاهای واشنگتن را تکرار کرد و گفت که جو بایدن از تیم خود خواسته است مجموعه ای از گزینه ها را آماده کنند.