شهر خبر

تمهیدات ستاد اربعین برای چگونگی اعزام زائرین و بهبود ارائه خدمات

تمهیدات ستاد اربعین برای چگونگی اعزام زائرین و بهبود ارائه خدمات

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: با هدف تقویت رفاه حال زائرین حسینی، امکانات زیرساختی و لجستیکی در سه استان کرمانشاه، ایلام و خوزستان تقویت می‌شود.

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، سید مجید میراحمدی رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی در هشتاد و هفتمین جلسه این ستاد که با حضور نمایندگان دستگاه‌ها در محل وزارت کشور برگزار شد؛ گفت: باید برنامه‌ریزی‌های لازم را برای برگزاری باشکوه مراسم اربعین حسینی در سال پیش رو داشته باشیم.

وی افزود: اربعین امسال مصادف با فصل گرم سال است و برای همین تمهیدات لازم را به لحاظ زیرساختی جهت برگزاری مراسم داشته باشیم.

رئیس ستاد اربعین حسینی گفت: تامین آب شرب به موقع برای زائرین حسینی از جمله ضرورت‌هاست و در این راستا احداث کارخانه‌های یخ‌سازی در سه استان کرمانشاه، ایلام و خوزستان بایستی با جدیت دنبال شود.

میر احمدی گفت: امسال پیش‌بینی 5 میلیون زائر حسینی را داریم و البته تصمیمات متناسب با شرایط کرونایی و اتخاذ اصول بهداشتی صورت خواهد گرفت.

وی در این خصوص گفت: هم‌اکنون باید به نحو مناسبی اطلاع‌رسانی شود که کسانی که مشتاق زیارت در مراسم اربعین حسینی است حتما تزریق دو دوز واکسن را داشته باشند.

معاون وزیر کشور گفت: ممکن است با توجه به تأکید ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، شرط تزریق سه دوز واکسن هم الزامی باشد اما در هر صورت تزریق دو دوز واکسن الزامی است و عاشقان اهل بیت(ع) بایستی این امر را در نظر داشته باشند.

میر احمدی هم‌چنین نسبت به تحول در حوزه اسکان و به خصوص تغذیه زائرین حسینی با توجه به شرایط بیماری تاکید کرد و گفت: با توجه به سرایت بیماری در غذاهای گرم بایستی به سمت غذاهای سبک و سرد حرکت کنیم.

وی در ادامه سخنان خود به مسئله زائرین حسینی از سمت مرزهای شرقی کشور اشاره کرد و گفت: مرز ریمدان در استان سیستان و بلوچستان بیش‌ترین پذیرای شیعیان پاکستانی طی سال‌های اخیر برای حضور در مراسم اربعین حسینی بوده و برای همین تلاش داریم با تقویت امکانات بهداشتی و زیرساختی از ظرفیت‌های این پایانه مرزی استفاده لازم را داشته باشیم.

رئیس ستاد اربعین حسینی همچنین بر فعال‌سازی ظرفیت پایانه مرزی سومار و خسروی در استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: می‌توان از مرز سومار برای حوزه بهره‌برداری کامیونی در انتقال تجهیزات و امکانات استفاده کرد.

میر احمدی از استاندار کرمانشاه درخواست کرد: تقویت زیرساخت‌های مرزی سومار و خسروی را با بسیح امکانات در اولویت قرار دهند و هماهنگی‌های لازم هم با طرف عراقی به‌عمل آید.

وی در پایان از زحمات و تلاش‌های صادقانه حسین ذوالفقاری رئیس پیشین ستاد مرکزی اربعین حسینی تقدیر کرد.

انتهای پیام/