شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#محیط زیست#وزارت

برنامه جامع حق‌آبه تالاب‌ها رسانه‌ای می‌شود

برنامه جامع حق‌آبه تالاب‌ها رسانه‌ای می‌شود

سرپرست معاونت محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست گفت: برنامه جامعی که برای تامین حق‌آبه تالاب‌ها در نظر گرفته شده است, پس از هماهنگی با وزارت نیرو رسانه‌ای می‌شود.

به گزارش خبرنگار محیط زیست خبرگزاری تسنیم؛ چندی پیش سازمان محیط زیست از تبیین یک برنامه جامعه برای تامین حق‌آبه تالاب‌ها در 3 سناریوی کم‌آبی، میان آبی و پرآبی خبر دارد و اعلام کرده که این برنامه به وزارت نیرو ابلاغ شده است.

پس از اعلام این خبر کارشناسان و فعالان محیط زیست خواستار این شدند تا سازمان محیط زیست لیست حق‌آبه تالاب‌ها را در اختیار خبرنگاران و رسانه‌ها قرار دهد تا رسانه‌ها, کنشگران محیط زیست و نهاد‌های مردمی بتوانند در مسیر احقاق حقوق تالاب‌ها کمک حال سازمان محیط زیست باشند.

در رابطه با پیگیری رسانه‌ای شدن این موضوع, دکتر مجتبی ذوالجودی, سرپرست معاونت محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست در گفت‌وگو با خبرنگار محیط زیست خبرگزاری تسنیم گفت: در حال حاضر این برنامه توسط کارشناسان وزارت نیرو در حال بررسی است و ممکن است اختلاف نظرهایی در آن وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: به محض اینکه بررسی‌ها پایان یابد و وزارت نیرو نیز برنامه جامع حق‌آبه تالاب‌ها را تایید کند, این برنامه را در اختیار اصحاب رسانه قرار خواهیم داد.

سرپرست معاونت محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: رسانه‌ها بازوی کمکی سازمان محیط زیست هستند و می‌توانند در مسیر احیای تالاب‌ها و مطالبه‌گری حقوق سازمان محیط زیست, کمک کنند.

انتهای پیام/