شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#دسته اول

واکنشی به فایل صوتی محرمانه منتشر شده / «آفرین» سردار کوثری به سپاهیان

واکنشی به فایل صوتی محرمانه منتشر شده / «آفرین» سردار کوثری به سپاهیان

فارس نوشت:کوثری نماینده تهران در مجلس، با بیان اینکه فایل صوتی فرماندهان سپاه، اقتدار فرماندهی و سلامت سازمانی سپاه را نشان می‌دهد، گفت: رسانه‌های معاند، یک فایل تکراری را بازنشر کرده‌اند و خیال می‌کنند که به سند دسته اول دست یافته‌اند.

محمداسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ، در واکنش به فایل صوتی منتشر شده از سوی رسانه‌های بیگانه با موضوع اظهارات فرمانده سابق سپاه پاسداران در خصوص برخی تخلفات اقتصادی، اظهار داشت: آنچه از این فایل صوتی برداشت می‌شود، این است که فرماندهی وقت سپاه پاسداران وظیفه اصلی و اساسی خود را به خوبی انجام داده و نشان داده که با حساسیت آنچه را که در زیرمجموعه‌اش می‌گذرد، پیگیری می‌کند و بر لزوم برخورد با تخلفات تأکید دارد.

وی افزود: آن حساسیت، دقت و امانتداری که ما همیشه از سردار عزیز جعفری سراغ داشته‌ایم، در این فایل صوتی هم به خوبی مشهود است که از معاون اقتصادی سپاه جزء به جزء مسائل قراردادها و افراد را می‌پرسد و در همانجا تأکید می‌کند که با کسانی که تخلف کرده‌اند، محکم برخورد شود و اتفاقاً این برخورد نیز صورت گرفته است.

وی گفت: متهمان این پرونده حدود دو سال قبل محکوم شده‌اند و اطلاعات آن نیز از سوی سخنگوی وقت قوه قضاییه اعلام شده است و لذا آن چیزی که امروز رسانه‌های بیگانه و ارتجاع منطقه دنبال می‌کنند، نشان می‌دهد چون چیزی برای رو کردن ندارند، یک فایل تکراری را بازنشر کرده‌اند و خیال می‌کنند که به سند دسته اول دست یافته‌اند.

فایل صوتی اخیر، اقتدار فرماندهی و سلامت سازمانی سپاه را نشان می‌دهد

کوثری تصریح کرد: اتفاقاً این فایل اقتدار فرماندهی را در سپاه نشان می‌دهد که براساس این اقتدار، تخلفات قابل گذشت نیست و به خاطر همین اقتدار است که پرسنل سپاه پاسداران در این موارد کمترین تخلفات را دارند؛ البته حتی یک تخلف نیز قابل قبول نیست و با آن برخورد می‌شود.

وی اظهار داشت: اگر کسی با دقت و منصفانه این فایل صوتی را گوش کند، به فرماندهان سپاه آفرین می‌گوید که با حساسیت مسائل رخ داده را دنبال می‌کنند و تلاش می‌کنند تا سلامت مجموعه حفظ شود. 

* فرماندهان سپاه  بر زیرمجموعه نظارت می‌کنند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: منتشرکنندگان این فایل صوتی می‌خواهند اینطور القا کنند که چون سپاه زیرمجموعه رهبری است، درگیر فساد شده و لذا به اصل ستون خیمه انقلاب حمله کنند، در حالیکه هم مقام معظم رهبری به عنوان فرماندهی کل قوا نسبت به این مسائل حساس هستند و دائماً به فرماندهان تذکر می‌دهند که بر زیرمجموعه‌ها نظارت داشته باشند و هوشیارانه با تخلفات برخورد کنند و هم فرماندهان ارشد به تعبیت از فرمان حضرت آقا، همیشه حساسیت داشته‌اند و هرجا تخلفی مشاهده شده، تشکیل پرونده داده و به قوه قضاییه فرستاده‌اند.

کوثری گفت: جایگاه سپاه در سال‌های دفاع مقدس و بعد از آن در بازسازی کشور و کمک به دولت‌های مختلف و امروز در محور مقاومت، به قدری در میان مردم بالاست که با این قبیل عملیات‌های رسانه‌ای خدشه‌دار نمی‌شود و همین سلامت رفتاری و سازمانی سپاه است که باعث اقتدار جبهه مقاومت در منطقه و شکست نقشه‌های تروریستی آمریکا و هم‌پیمانان آن شده است.

۲۱۲۱۷