به گزارش برنا؛ دکتر سیدحمید سجادی در جشنواره مرشدان برتر ایران زمین به ویژگی های منحصر به فرد ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی اشاره کرد.

وی افزود: ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی، یکی از معدود رشته‌هایی است که مراسم ویژه، ضرب آهنگ، ریتم و دعای آغاز و پایان دارد و ورزشکارانش برای حضور در محل برگزاری این ورزش یعنی زورخانه باید مطهر و با وضو‌ باشند.

دکتر سجادی توضیح داد: در این رشته ورزشی از ابتدا تا انتها نام و یاد و ثنای خداوند و ائمه اطهار به ویژه مولای متقیان علی(ع) گفته می‌شود که این موضوع خود، باعث تفاوت ورزش زورخانه ای با سایر رشته های ورزشی است.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه سخنانش با تاکید بر معرفی ورزش زورخانه ای اظهار داشت: به واسطه ترویج ورزش زورخانه ای میتوان نام و یاد مولاعلی(ع) را دنیا طنین انداز کنیم و این مهم باید با برنامه ریزی و بهره مندی از تمام ظرفیت‌ها مورد توجه قرار بگیرد.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه توضیحاتی را در خصوص برنامه جشنواره مرشدان برتر ایران زمین ارایه کرد که به مناسب میلاد حضرت علی(ع) برگزار شد و از آن به عنوان برنامه ای زیبا و منحصر به فرد یاد کرد.

وی بیان کرد: به اعتقاد من آقای باران چشمه و همکاراش امروز گل کاشتند. با وجود اینکه نتوانستم به طور کامل در این مراسم حضور پیداکنم در همین دقایق محو اجرای مرشدها و اجرای جدید و شکل نوین ورزشکاران جوان و نوجوانان ورزش زورخانه ای که به صورت تیمی و تلفیقی تشکیل داده بودند شدم.

دکتر سجادی ادامه داد: آنچه که امروز بر روی صحنه شاهد بودیم نشان دهنده تلاش، برنامه ریزی و دقتی بسیار بود که ورزشی دیدنی را بر روی صحنه ثبت کرد که قابل تقدیر است.

دکتر سجادی با تاکید براینکه باید تلاش کنیم تا ورزش زورخانه به تمامی دنیا معرفی شود اظهار داشت: ای کاش امروز همه دنیا می توانستند هنرنمایی، تبحر و قدرت ورزشکاران کشورمان در هنرهای فردی ورزشکاران و مرشدان‌مان را ببینند و‌ من بسیار امیدوارم بتوانیم با بهره‌برداری از تکنولوژی‌های جدید ارتباطی و فضای مجازی این تلاش ورزش زیبا را به جهان نشان دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به فعالیت‌های فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای که با ۸۵ عضو در داخل و خارج از کشور فعال است، اشاره کرد.

وزیر ورزش و جوانان ابراز امیدواری که با بهره مندی از ظرفیت فدراسیون بین المللی ورزش زورخانه‌ای با کمک این ورزشکاران ارزشمند، این تلاش ورزشکاران ورزش زورخانه ای به کشورهای عضو ارائه شود.

وی در ادامه سخنانش رونمایی از سرود ملی ورزش های زورخانه ای را یکی از اقدامات ارزشمند امروز مسوولان فدراسیون زورخانه ای توصیف و در ادامه از تلاش های سردار باران چشمه و همکارانش تقدیر کرد.

دکتر سجادی همچنین توسعه همگانی ورزش زورخانه ای را اقدامی مهم دانست و اظهار داشت: باید با همکاری رسانه ملی، صدا و سیما و فضای مجازی این ضرب ها و نواها را به سمع و نظر علاقمندان به ویژه خانواده‌ها برسانیم تا نوای ضرب و زنگ‌ مرشد بیش از پیش حال و هوای مردم عزیز کشورمان را ورزشی و معنوی کند.

انتهای پیام//