شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#ترامپ#ریاست جمهوری#دونالد ترامپ

حمایت ترامپ آمریکا از ترامپ فرانسه

حمایت ترامپ آمریکا از ترامپ فرانسه

دونالد ترامپ در یک تماس تلفنی از اریک زمور نامزد راست افراطی ریاست جمهوری فرانسه که به ترامپ فرانسه معروف شده، حمایت کرده است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از وب سایت عرب ویکلی یکی از مقامات ارشد ستاد انتخاباتی زمور روز سه شنبه گفت، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا با  اریک زمور، نامزد راست افراطی ریاست جمهوری فرانسه تماس تلفنی داشته و به او گفته است که تسلیم فشارها نشود.

نامزدی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 اغلب به عنوان الگوی کمپین فعلی زمور، مفسر سابق برنامه گفتگوی فرانسوی، که چندین بار به دلیل تحریک نفرت نژادی و رفتارهای نژادپرستانه به ویژه علیه مهاجران مسلمان محکوم شده است، ذکر می شود.

زمور تقصیر جرم و جنایت و مشکلات بیکاری در فرانسه را به گردن تعداد «نامتناسبی» مهاجران آفریقایی، عرب و مسلمان در فرانسه می‌اندازد.

به گفته گیوم پلتیه این گفتگوی تلفنی اواخر روز دوشنبه انجام شده و "حدود 40 دقیقه" به طول انجامیده است.

پلتیه گفته است: «دونالد ترامپ به اریک زمور گفت تسلیم نشوید، محکم بمانید، شجاع باشید» و افزود این تماس «پس از پاسخ مثبت دفتر دونالد ترامپ به درخواست‌های مختلف ما» انجام شد.

زمور مانند ترامپ، به دنبال این است که خود را به عنوان یک فرد بیگانه نسبت به احزاب سنتی و تشکیلات سیاسی فرانسه قرار دهد و در عوض از وضعیت شهرت خود و طرفداران زیادی در رسانه های اجتماعی استفاده کند.

بر اساس گزارش پلتیه از گفتگو، ترامپ به زمور گفت، سرسختی و استقامت باعث می شود در پایان یک کمپین پیروز شوید.

زمور با مارین لوپن که در رتبه دوم در نظرسنجی ها قرار دارد، برای رای دهندگان راست افراطی رقابت می کند و هر دو امیدوارند که امانوئل ماکرون، رئیس جمهور آمریکا را در انتخابات آوریل شکست دهند.

لوپن در مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری 2017 خود زمانی که به مقر تجاری رئیس جمهور سابق آمریکا در منهتن سفر کرد، سعی کرد نزدیکی خود را با ترامپ نشان دهد، اما وقتی کسی او را نپذیرفت، مخفیانه محل را ترک کرد.