شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بازار سرمایه
خروج 7 هزار میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام؛

شناسایی جریان نقدینگی بازار سرمایه در بهمن 1400

کدخبر: 476385
اقتصادنیوز: در 18 روز معاملاتی بهمن ماه تنها در یک روز شاهد ورود پول حقیقی به بازار بودیم و در 17 روز کاری دیگر نیز نقدینگی حقیقی از بازار خارج شد.

به گزارش اقتصادنیوز ، روز دوشنبه 25 بهمن ماه دوازدهمین روز متوالی خروج پول حقیقی از بورس تهران بود. آخرین روزی که معاملات بازار سهام با ورود نقدینگی حقیقی همراه بود به نُهم بهمن ماه برمی‌گردد. در 18 روز کاری اخیر تنها یک روز معاملات بازار سهام با ورود پول حقیقی همراه بوده است.

12 روز خروج متوالی

مجموع تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی در 18 روز کاری بهمن ماه 7 هزار و 74 میلیارد تومان بود. به عبارت دیگر به طور میانگین روزانه 393 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شده است که نسبت به خروج روزانه 293 میلیارد تومان پول حقیقی در دی ماه افزایش 34 درصدی را نشان می‌دهد. 

بیشترین رقم خروج پول حقیقی ماه به روز یکشنبه 17 بهمن ماه برمی‌گردد که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی بازار سهام هزار و 409 میلیارد تومان بود. 

ورود نقدینگی حقیقی به صندوق‌های با درآمد ثابت

در 18 روز معاملاتی بهمن ماه در 14 روز شاهد ورود پول حقیقی به صندوق‌های با درآمد ثابت بودیم. در مجموع این 18 روز، هزار و 747 میلیارد تومان پول حقیقی به صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس وارد شده است. به عبارت دیگر طور میانگین روزانه 97 میلیارد تومان پول حقیقی به این صندوق‌ها وارد شده است که نسبت به دی ماه رشد 24 درصدی داشته است.

بورس