شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اوکراین#اوپک#نفت#بازار نفت#بازار جهانی

ابراز امیدواری دبیرکل اوپک درباره عدم تأثیربحران اوکراین بر بازار نفت

ابراز امیدواری دبیرکل اوپک درباره عدم تأثیربحران اوکراین بر بازار نفت

دبیرکل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) ابراز امیدواری کرد که وضعیت پیرامون اوکراین حل خواهد شد و بر بازار جهانی نفت تأثیری نخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری تاس، محمد بارکیندو، دبیرکل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در گفتگو با تاس در حاشیه نمایشگاه نفت مصر 2022 که در قاهره در حال برگزاری است، ابراز امیدواری کرد که وضعیت پیرامون اوکراین حل خواهد شد و بر بازار جهانی نفت تأثیری نخواهد داشت.

وی در پاسخ به این سوال که بحران اوکراین چگونه بر بازار نفت تأثیر می گذارد، گفت: ما نسبتاً خوشبین هستیم که رهبران جهانی که در این وضعیت ناگوار دخیل هستند، بتوانند صلح و ثبات را به نفع همه طرف ها بازگردانند.

بر اساس این گزارش، اخیراً ادعاهای حمله احتمالی روسیه به اوکراین اغلب از سوی این کشور و برخی کشورهای غربی دیگر از جمله آمریکا تکرار شده است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، این گزارش‌ها را "پوچ و بی‌اساس" خواند و تأکید کرد که روسیه هیچ‌کس را تهدید نمی‌کند.

پسکوف همچنین تاکید کرد که ممکن است اقدامات تحریک آمیزی برای توجیه چنین ادعاهایی صورت بگیرد و هشدار داد که چنین اقداماتی جدی ترین عواقب را به همراه خواهد داشت.

روز دوشنبه یک روز پس از آن که ایالات متحده نسبت به حمله قریب‌الوقوع روسیه به اوکراین هشدار داد، شاخص ارزش دلار به بیشترین رقم خود طی دو هفته اخیر رسید.

انتهای پیام/