شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#تولید نفت#اوپک پلاس#انرژی#خاورمیانه

درخواست آژانس بین‌المللی انرژی از اوپک پلاس برای افزایش تولید نفت

درخواست آژانس بین‌المللی انرژی از اوپک پلاس برای افزایش تولید نفت

دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی از تولیدکنندگان اوپک پلاس در خاورمیانه خواست با برداشت از ذخایر مازاد خود, ناتوانی اعضای دیگر در افزایش تولید را جبران کرده و به تعادل بازار کمک کنند.

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از اویل پرایس، فاتح بیرول، دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی گفت تولیدکنندگان اوپک پلاس باید نفت بیشتری تولید کنند تا فاصله بین سهمیه‌های تولید اعضا و سطح تولید واقعی آنها پر شود.
بیرول در نمایشگاه نفت مصر در قاهره گفت:«اعضای ائتلاف اوپک پلاس باید نفت بیشتری تولید کنند تا بازار به تعادل برسد».
آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش ماهانه خود اعلام کرد اگر ائتلاف اوپک پلاس نتواند به هدف تولید خود برسد، افزایش تقاضا و کاهش ذخایر نفتی همچنان بر قیمت نفت فشار وارد کرده و بی‌ثباتی بیشتری در بازار ایجاد خواهد کرد.

در گزارش این آژانس آمده‌است:«اگر فاصله بین تولید واقعی اوپک پلاس و هدف تولید آن همچنان حفظ شود، تنش‌های عرضه افزایش‌یافته و احتمال بی‌ثباتی بیشتر و فشار بر قیمت نفت را افزایش می‌دهد. اگر تولیدکنندگان خاورمیانه از طریق ظرفیت مازاد خود ناتوانی اعضای دیگر در افزایش تولید را جبران کنند، این مخاطرات و پیامدهای وسیع اقتصادی آن کاهش خواهند یافت».
«اگر برنامه کاهش تولید اوپک پلاس کاملاً کنار گذاشته شود، این ائتلاف می‌تواند تولید خود را 4.3 میلیون بشکه در روز افزایش دهد».
آژانس بین‌المللی انرژی تخمین می‌زند فاصله بین تولید اوپک پلاس و هدف افزایش تولید آن به 900 هزار بشکه در روز در ماه ژانویه رسیده باشد.
عدم توانایی ائتلاف اوپک پلاس در افزایش تولید و تنش‌های ژئوپلیتیکی قیمت نفت را به بالاترین رقم طی 7 سال گذشته رسانده‌است. نفت خام برنت در روز دوشنبه در بحبوحه ترس از حمله قریب‌الوقوع روسیه به اوکراین و اختلال در عرضه نفت به 95 دلار در هر بشکه رسید.
انتهای پیام/32