بهروز شعیبی بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون که امسال با فیلم «هناس» به عنوان بازیگر و با فیلم «بدون قرار قبلی» به عنوان کارگردان حضور دارد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، درباره ایفای نقش شهید داریوش رضایی‌نژاد گفت: من در این فیلم نقش یک کاراکتر واقعی را بازی کرده‌ام و پیش‌تر هم نقش شهید مجید شریف واقفی را بازی کرده‌ام. وقتی بازیگر نقش یک کاراکتر واقعی را بازی می‌کند باید مسائل زیادی را مد نظر قرار دهد و برای تحقیق و پژوهش و نزدیک شدن به شخصیت چند راه در مقابلش قرار دارد.

شعیبی خاطرنشان کرد: بازیگر برای ایفای چنین نقش‌هایی دو منبع دارد، یکی از این منابع مشخصاً مستندات موجود است، بازیگر مستندات را پیدا می‌کند، مطالعه کرده و شناختی نسبی درباره آن شخصیت مدنظر پیدا می‌کند و بخش بعدی که منبع اصلی بازیگر برای شناخت نقش است همان فیلمنامه است. قاعدتاً برای ایفای نقشم در «هناس» بخش عمده‌ای از تکیه‌ام به فیلمنامه و کارگردان بود.

وی افزود: مستنداتی که غیر از فیلمنامه به آن‌ها رجوع کردم همان مطالبی است که اگر در اینترنت جستجو کنید به آن دست پیدا کرده و می‌توانید بخوانید. غیر از آن تحقیقات دیگری نداشتم و بیش از هر چیز خود را به فیلمنامه و کارگردان سپردم. محصول نهایی «هناس» را که در جشنواره دیدیم به نظرم اثری دیدنی و قابل دفاع است.

این کارگردان در پایان درباره فیلم سینمایی «بدون قرار قبلی» گفت: جدیدترین فیلم سینمایی که کارگردانی کردم روایت و نگاهی به موضوع بازگشت به وطن یا در واقع بازگشت به خویشتن است و اثری نسبتاً شخصی است. در این فیلم سعی کردیم به مسائل و دغدغه‌های انسانی بپردازیم. «بدون قرار قبلی» برای من تجربه متفاوتی بود.

انتهای پیام //