شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید#مجموعه

جزئیات حساس و جدید درباره فایل صوتی فرماندهان پیشین سپاه

انتشار فایل صوتی فرماندهان پیشین سپاه در مورد فساد اقتصادی مرتبط با شرکت یاس واکنش‌های مختلفی در پی داشته است. در این جلسه، معاون اقتصادی سپاه گزارشی از تخلف در مجموعه یاس به فرمانده پیشین سپاه می‌دهد.

همه آنچه درباره فایل صوتی فرماندهان پیشین سپاه می‌دانیم

خبرگزاری فارس با تایید این فایل صوتی نوشته است: «شرکت یاس در بحبوحه درگیری میدانی نیروی قدس سپاه با داعش و تروریستهای تکفیری، تاسیس شد. شرکت یاس نتوانست به طور کامل در اهداف اقتصادی خود موفق شود و چون بیرون از ساختار سپاه و شهرداری ایجاد شده بود. سیستمهای نظارتی این دو نهاد نتوانسته بودند نظارت موثری را در حین فعالیت این شرکت داشته باشند. با مشکوک شدن فرماندهان سپاه به عملکرد شرکت، مجموعه نظارتی سپاه متوجه تخلف محمود سجادی نیا (سیف) و عیسی شریفی می‌شوند.»

در نهایت عیسی شریفی به ۲۰ سال حبس و رد مال ۴۸۰ میلیارد تومانی در دادگاه محکوم می‌شود و اکنون در زندان است. محمود سیف به ۳۰ سال زندان و رد مال محکوم می‌شود. اموال و دارایی‌های حیف و میل شده از آنها پس گرفته می‌شود

حسین شریعتمداری، مدیرمسئول کیهان در یادداشتی دراین‌باره نوشته است: «فرمانده وقت سپاه و آقای قالیباف در مقابل این فساد اقتصادی چه اقدامی باید انجام می‌دادند که نداده‌اند؟! متهم بعد از اطلاع از ماجرا، و قبل از بازداشت به خارج از کشور می‌گریزد که در این بخش از ماجرا، دکتر قالیباف با لطایف‌الحیل معاون سابق خود را از خارج کشور به ایران منتقل  می‌کند.»

محسن مهدیان، مدیرعامل موسسه همشهری هم در واکنش به این فایل صوتی نوشته است: «اتهامات مدعی در دادگاه رد شده است. اتهام‌زننده دیگری محکوم شده است. الان چه کنیم؟ باز هم تکرار کنیم؟ نکند دادگاه هم ظالم است؟ آن‌وقت به چه‌کسی باید اعتماد کرد؟ این فایل صوتی مهم نیست. این اخلاق ظالمانه در فضای مجازی است که نگران‌کننده است.»