شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عراق#نخست وزیر#نجف

الکاظمی: ارزش‌های امام علی(ع) را باید برای همکاری و اتحاد در عراق به کار گرفت

الکاظمی: ارزش‌های امام علی(ع) را باید برای همکاری و اتحاد در عراق به کار گرفت - کراپ‌شده

نخست وزیر عراق در مراسم رونمایی از مناره دوم حرم امیرالمؤمنین علی(ع) تاکید کرد نجف اشرف باید نقطه همگرایی ملت عراق باشد و ارزش‌های این امام همام را باید برای همکاری و اتحاد به کار گرفت.

به گزارش مشرق، «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق روز دوشنبه تاکید کرد که عراق شرایط پیچیده‌ای را پشت سر می‌گذارد و کسانی هستند که تلاش می‌کنند درگیری‌های فرقه‌ای ایجاد کنند.

به نوشته «موازین نیوز»، الکاظمی در مراسم رونمایی از مناره دوم حرم امیرالمؤمنین امام علی بن ابی‌طالب (علیه السلام) به مناسبت سالروز ولادت با سعادت آن حضرت، گفت: عراق شرایط پیچیده ای را پشت سر می گذارد و کسانی هستند که سعی در ایجاد اختلافات فرقه ای داشته‌اند.

وی افزود: برای خدمت به فرزندان عراق باید روحیه عشق را در خود دمید و برای ساختن آینده باید با روحیه تیمی کار کرد.

نخست وزیر عراق تاکید کرد: در چنین روزهای سختی نقش مدیران جامعه و روحانیون نمایان می‌شود و باید ارزش‌های امام علی (ع) را برای اتحاد و همکاری در پیش گرفت و همچنین برای تبدیل شدن نجف اشرف به نقطه همگرایی تلاش کرد و نباید از امام علی (ع) برای معامله و تجارت استفاده کرد.

مراسم رونمایی از مناره دوم حرم مطهر امام علی علیه السلام امروزدوشنبه با حضور هیئت امنای آستان های مقدس، جمع زیادی از مردم نجف و کربلا و نخست وزیر عراق برگزار شد.

گروه‌های سیاسی عراق طی هفته‌های اخیر در حال رایزنی برای تشکیل کابینه جدید این کشور بوده‌اند و طبق گزارش رسانه‌ها هنوز توافقی میان جریان شیعی صدر با کمیته هماهنگی شیعیان معروف به «الاطار التنسیقی» در این خصوص حاصل نشده است.

صالح محمد العراقی از نزدیکان به مقتدی الصدر، رهبر جریان صدر امروز مدعی شده که الکاظمی در سفر امروز خود به نجف با صدر دیداری را پشت درهای بسته داشته است.

منبع: فارس