شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#زائران ایرانی

ملاقات زائران ایرانی با امام خمینی در حرم امیرالمومنین(ع)

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی مرکز اسناد انقلاب به بهانه ولادت امیرالمومنین(ع) نوشت: حضرت امام خمینی(ره) در سال ۱۳۴۴ عازم نجف اشرف شد تا ادامه تبعید خویش را در آن شهر مقدس سپری کند. ایشان در دوران حضور در نجف تقید خاصی در زیارت مرقد مطهر حضرت علی(ع) داشتند بطوری که به طور مداوم و در ساعات مشخصی برای زیارت راهی حرم می شدند.

نظم امام در تشرف به حرم حضرت امیرالمومنین(ع) کار زوار ایرانی را برای ملاقات با ایشان آسان می‌کرد. به طوری که زوار می‌توانستند در ساعات معینی ایشان را در حرم ملاقات کنند. مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین سمامی می‌گوید: «...زائرانی که به زیارت حرم حضرت امام علی(ع) مشرف می‌شدند، از ساعت ورود و خروج امام به حرم آگاه بودند. بنابراین چون می‌دانستند که امام در ساعت‌های مشخصی به حرم مشرف می‌شود، به صحن و حرم می‌آمدند تا امام را زیارت کنند...»

حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ عبدالحمید بنابی که یک‌بار به همین شیوه موفق به دیدار امام خمینی شده بود در این رابطه می‌گوید: «...بنده که هرازگاهی موفق می‌شدم به زیارت عتبات عالیات مشرف شوم در حرم مطهر امیرالمومنین(ع) شب‌ها منتظر می‌ماندم تا امام خمینی به زیارت بیایند.... در آنجا ایشان را می‌دیدم. امام هر شب به زیارت جدشان می‌آمدند، وقتی مشرف می‌شدند من خیلی عادی بدون توجه به جاسوسان با ایشان سلام احوالپرسی می‌کردم، ایشان هم اظهار لطف می‌فرمود.»

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.