شهر خبر

دستورالعمل بازنگری شده شناسایی و اولویت بندی نقاط حادثه‌خیز تصویب شد

دستورالعمل بازنگری شده شناسایی و اولویت بندی نقاط حادثه‌خیز تصویب شد

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از تصویب دستورالعمل بازنگری شده شناسایی و اولویت بندی نقاط پرتصادف در کمیسیون ایمنی راههای کشور خبر داد.

رضا اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: نسخه بازنگری شده دستورالعمل شناسایی و اولویت بندی نقاط پرتصادف راهها در کمیسیون ایمنی راههای کشور به تصویب رسید.

وی ادامه داد: این دستورالعمل پس از شش ماه کار کارشناسی و با رویکرد تجدید نظر و بهبود فرایندی در روش شناسایی و اولویت بندی نقاط پرتصادف در سازمان راهداری و‌حمل و نقل جاده ای کشور تهیه و پس از بررسی در جلسات متعدد در کمیته مهندسی ایمنی راه و تایید پلیس راه کشور و در کارگروه ویژه کمیسیون ایمنی راههای کشور، سرانجام در جلسه روز گذشته کمیسیون مذکور به تصویب رسید و برای اجرا ابلاغ می شود.

وی با بیان اینکه در دستورالعمل جدید، نقاط ضعف دستورالعمل قبلی برطرف شده، تصریح کرد: از جمله مهمترین تغییرات انجام شده، لحاظ نمودن مشخصات هندسی نقاط دارای تصادف و ارائه یک روش جدید تحلیل آماری برای شناسایی و همچنین استفاده از روش منفعت-هزینه جهت اولویت بندی است.

به گفته وی،بر اساس برنامه ریزی انجام شده، این دستورالعمل در قالب یک سامانه برخط، ضمن به روز رسانی و ثبت به روز تصادفات جاده ای کشور، کلیه نقاط پرتصادف را بر اساس شاخص مربوطه به روز رسانی میکند و مبنای تعریف کلیه پروژه های سطح کشور برای رفع نقاط حادثه خیز خواهد بود.

وی تاکید کرد: ترکیب دستورالعمل جدید و سامانه مذکور، گام بسیار مهمی برای اولویت بندی درست و تعریف دقیق پروژه های اجرایی و بهینه سازی منابع با هدف کاهش تصادفات جاده ای کشور خواهد بود.

انتهای پیام/