به گزارش برنا، این مسابقات به عنوان مرحله دوم چرخه انتخابی تیم ملی کشتی آزاد با ۲ کیلوگرم ارفاق وزن و در اوزان ۵۷-۶۱-۶۵-۷۰-۷۴-۷۹-۸۶-۹۲-۹۷-۱۲۵ کیلوگرم برگزار خواهد شد.

این مسابقات طبق قوانین اتحادیه جهانی در سه روز و با حضور نفراتی که در مسابقات قهرمانی کشور موفق به کسب سهمیه نشده‌اند برپا می‌شود. همچنین با توجه به سطح کیفی مطلوب مسابقات قهرمانی کشور و با هدف ایجاد انگیزه به تیم‌های اول تا سوم (مازندران، تهران و کرمانشاه) ۵ سهمیه تعلق گرفته است. البته استان‌های خراسان شمالی و آذربایجان شرقی هم به دلیل عملکرد کشتی گیرانشان در قهرمانی کشور ۲ سهمیه دیگر گرفتند.

از سوی دیگر کشتی‌گیرانی که در روز دوم مسابقات قهرمانی کشور و در مراسم وزن کشی حضور نداشته‌اند اجازه حضور در مسابقات را نخواهند داشت و از چرخه تیم ملی کشتی آزاد در سال ۲۰۲۲ حذف می‌شوند. البته ۳ نفری که در وزن کشی روز دوم حضور داشتند اما سر وزن نرسیدند می‌توانند در یک وزن بالاتر کشتی بگیرند.

طبق اعلام فدراسیون کشتی با توجه به شیوع بیماری کرونا تمامی شرکت‌کنندگان موظف هستند تست PCR خود را با اعتبار زمانی حداکثر ۷۲ ساعت به کمیته پزشکی مستقر در محل برگزاری مسابقات ارائه کنند.

این مسابقات با تصمیم فدراسیون کشتی به دلیل محدودیت‌های کرونایی بدون حضور تماشاگر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام//