شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#وزن

آیا یک ساعت خواب بیشتر به کاهش وزن کمک می کند؟

آیا یک ساعت خواب بیشتر به کاهش وزن کمک می کند؟

شما می توانید بدون هیچگونه رژیم غذایی وزن کم کنید. برای انجام این کار، فقط باید هر روز زمان بیشتری را در رختخواب بگذرانید - حدود یک ساعت یا بیشتر.

به گزارش بهداشت نیوز،  این نتیجه گیری توسط دانشمندان مرکز مطالعه خواب در دانشگاه پزشکی شیکاگو انجام شد تحقیقات بالینی با شرکت 80 داوطلب بزرگسال دارای اضافه وزن را انجام دادند.

نتایج این مطالعه که در مجله Internal Medicine (پزشکی داخلی) آکادمی علوم آمریکا منتشر شد، نشان می‌دهد جوانانی که در جلسه مشاوره بهداشت خواب شرکت کرده‌اند، توامستند خواب منظم خود را بیش از یک ساعت در روز افزایش دهند، یعنی تقریباً یک پنجم زمانی که قبلاً می‌خوابیدند(بطور متوسط 6.5 ساعت) .

داوطلبانی که زمان بیشتری را در رختخواب سپری کردند (در مقایسه با گروه کنترل)، گرسنگی کمتری را تجربه کردند و در نتیجه توانستند کالری دریافتی روزانه خود را به طور متوسط ​​270 کیلوکالری کاهش دهند. تقریباً همین مقدار انرژی در سه بیسکویت شکلاتی وجود دارد.

محققان محاسبه کردند که اگر روزانه این مقدار انرژی را به مدت سه سال از دست بدهید، در این مدت می توانید با حفظ همان سطح فعلی فعالیت بدنی و بدون ایجاد هیچ تغییری در رژیم غذایی، حدود 12 کیلوگرم وزن کم کنید