شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت طلا
پیش بینی آینده طلا؛

موانع مهم پرش قیمت طلا

کدخبر: 476275
طلا در هفته ای که گذشت در حدود 3 درصد افزایش قیمت داشت تا یکی از بالاترین بازدهی های هفتگی خود در طول چند ماه اخیر را به ثبت برساند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، طلا با این پیش روی کار خود در هفته گذشته را در قیمت 1858 دلار به پایان رسانده بود. دو عامل تومر فزاینده در اقتصادهای بزرگ مانند آمریکا و اروپا و همچنین افزایش احتمال حمله روسیه به اوکراین پشتوانه طلا برای افزایش قیمت بودند.

اما در حال حاضر یک ترس در بازارهایی مانند طلا وجود دارد و آن هم احتمال اقدام اضطراری فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره پیش از ماه مارس است. در حالی که یک ماه قبل تحلیل گران پیش بینی می کردند که فدرال رزرو تا پایان سال جاری چهار بار افزایش نرخ بهره داشته باشد در حال حاضر تحلیل گران گلدمن ساکس پیش بینی می کنند که فدرال رزرو 7 بار نرخ بهره را افزایش دهد. در حقیقت انتشار تورم سالانه 7.5 درصد برای ماه ژانویه سبب غافلگیری تحلیلگران اقتصادی شده است و این موضوع احتمالا اقدام سریع و شدید فدرال رزرو را در پی خواهد داشت. 

همچنین در حالی که پیش بینی می شد فدرال رزرو در ماه مارس 25 صدم درصد نرخ بهره را افزایش دهد در حال حاضر گمانه زنی ها حکایت از افزایش نیم درصدی نرخ بهره در ماه مارس دارد. حتی کار به جایی رسیده است که زمزمه افزایش پیش از ماه مارس و به طور اضطراری توسط فدرال رزرو در بازارها وجود دارد.

جیمز بولارد رییس فدرال رزرو سنت لوییس از اینکه طی سه ماه نرخ بهره آمریکا از 1 درصد عبور کند نیز حمایت کرده است. در همین راستاد نرخ سود اوراق 10 ساله آمریکا نیز از مرز 2 درصد عبور کرده است؛ مقداری که از آگوست 2019 بی سابقه بوده است. تمام این خبرها می تواند حکایت از آینده ای سخت برای طلا داشته باشد.