شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#یمن#شبه

گزارش اختصاصی مشرق /

آخرین خبرها از درگیری‌های سنگین در شمال غرب یمن/ خروج شهر «حرض» از شبه محاصره با ضدحملات دقیق رزمندگان انصارالله + نقشه میدانی

شهادت ۲ یمنی در استان صعده توسط ائتلاف سعودی

مزدوران ریاض در جریان درگیری ها در شمال غرب یمن به یک قدمی محاصره «حرض» رسیدند اما با عملیات معکوس رزمندگان تحولات میدانی ۱۸۰ تغییر کرد و این شهر از خطر محاصره نجات یافت.

سرویس جهان مشرق؛ در روزهای گذشته ائتلاف سعودی با شعله ور کردن درگیری ها در شمال غرب یمن جبهه جدیدی را برای فشار بیشتر بر رزمندگان باز کرد و حملات سنگینی را برای اشغال شهر راهبردی «حرض» در استان حجه (هم مرز با استان جیزان عربستان) ترتیب داد.

نظامیان ارتش رژیم سعودی و عناصر مزدور منصور هادی (رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن) که در این عملیات تا دندان مسلح بودند با پشتیبانی گسترده هوایی توانستند خود را تا دروازه های جنوبی حرض برسانند و این شهر را در حالت شبه محاصره قرار دهند.

مزدوران ائتلاف سعودی در جریان درگیری ها در شمال غرب استان حجه تلاش زیادی کردند وارد محله های جنوبی حرض شوند و این شهر را به طور کامل محاصره  و سپس اشغال کنند اما با مقاومت رزمندگان یمنی در این محور مواجه شدند.

براساس آخرین اطلاعاتی که یک منبع میدانی آگاه در اختیار گذاشته است، نیروهای یمنی پس از درگیری های نفس گیر چند روزه موفق شدند از لاک دفاعی خارج شوند و در میدان نبرد موضع هجومی بگیرند و ابتکار عمل را در دست گیرند.

این منبع میدانی که تحولات را در شهر «حرض» از نزدیک دنبال می کند به جزئیات درگیری ها اشاره کرد و گفت: رزمندگان مستقر در شهر «حرض» ضد حملاتی را برای برقراری ارتباط با مناطق شمال غرب استان صعده انجام دادند.

به گفته این منبع میدانی، نیروهای یمنی با حملات گسترده زمینی و همچنین عملیات مستمر موشکی توانستند در محور شرقی «حرض» پیشروی و منطقه و ایستگاه نظامی «المحصام» را از اشغال خارج کنند و به کنترل دربیاورند.

آخرین خبرها از درگیری‌های سنگین در شمال غرب یمن/ خروج شهر «حرض» از شبه محاصره با ضدحملات دقیق رزمندگان انصارالله + نقشه میدانی

این منبع میدانی با بیان این که رزمندگان در ادامه عملیات کوه «الهیجه» را پاکسازی کردند، افزود: با پیشروی هایی که در این محور صورت گرفت جاده «حرض - صعده» بازگشایی شد و شهر از حالت شبه محاصره خارج شد.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، رزمندگان درگیری ها را به جنوب منطقه «القفل» کشانده اند و در صورتی که بتوانند این بخش را هم به کنترل درآورند امنیت جاده راهبردی «حرض - صعده» از محور شمالی به طور کامل تامین می شود.

در محور جنوبی جاده «حرض - صعده» هم رزمندگان عملیاتی را آغاز کرده اند و با عقب راندن مزدوران سعودی موفق شدند منطقه «الحصنین» را آزاد و خود را به روستای «الشعاب» برسانند و شهر حرض را از محور جنوبی امن کنند.

در حال حاضر، درگیری ها در محور جنوبی در محور «القایم» در جریان است و این منطقه میان طرفین دست به دست می شود؛ اگر رزمندگان این منطقه را پاکسازی کنند امنیت جنوب حرض تامین می شود چرا که «القایم» دروازه جنوبی شهر محسوب می شود.

القایم راه اصلی ورود به شهر «حرض» از محور جنوب است و مزدوران سعودی به همین دلیل در روزهای گذشته توان خود را بر این بخش متمرکز و تلاش زیادی کردند از این مسیر پیشروی کنند اما با ضد حملات نیروهای یمنی وضعیت تغییر کرد.

به گزارش مشرق، در توضیح اهمیت شهر «حرض» که در شمال غرب استان حجه واقع شده باید به این مضوع اشاره شود که این منطقه از محور شرقی به استان صعده (مهم ترین پایگاه انصارالله) متصل و جزء دروازه های جنوبی استان جیزان عربستان به شمار می آید و همچنین در امتداد مسیر منتهی به شهر جیزان قرار گرفته است.