شهر خبر
وعده ارائه اطلاعات دقیق تر

واکنش رسمی به انتشار فایل محرمانه جلسه فرماندهان سپاه /ماجرای تخلف هلدینگ یاس چیست؟

کدخبر: 476247
اخیرا یک فایل صوتی که به گفت و گوی سردار محمدعلی جعفری فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صادق ذوالقدرنیا معاون پیشین اقتصادی سپاه در فضای مجازی منتشر شده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، رسانه نزدیک به سپاه پاسداران با تایید اصالت فایل صوتی گفت و گوی دو فرمانده پشین سپاه وعده داد:بزودی اطلاعات دقیق تری از این ماجرا را منتشر می کند.

ماجرای فایل محرمانه جلسه فرماندهان سپاه

اخیرا یک فایل صوتی که به گفت و گوی سردار محمدعلی جعفری فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صادق ذوالقدرنیا معاون پیشین اقتصادی سپاه در فضای مجازی  منتشر شده است.

فارس گزارش داده منابع آگاه این سایت اصالت این فایل صوتی را تایید کرده اند. آنطور که از محتوای فایل پخش شده مشخص است، صادق ذوالقدرنیا معاون پیشین اقتصادی سپاه در حال ارائه گزارشی از تخلف صورت گرفته در مجموعه ای به نام یاس به فرمانده سابق سپاه است.

این فایل ظاهرا دو سال قبل منتشر شده بود و اخیرا به صورت گسترده تر بازنشر شده است.در بخشی از این فایل صوتی معاون اقتصادی وقت سپاه تخلف یکی از مدیران اقتصادی را گزارش می دهد. 

مسعودی و شریفی محکوم شدند

خبرگزاری فارس بخشی از فایل صوتی را بارگذاری که در آن فرمانده پشین سپاه در حال بازگو کردن تخلفات فردی به نام مسعودی است که به گفته این همه پول بیت المال زیر نظر او حیف و میل شده است.خبرگزاری فارس وعده داده بزودی اطلاعات دقیق تری از این ماجرا را منتشر می کند.

فارس در بخش اخبار مرتبط این خبر لینکی خبر تایید حکم عیسی شریفی را قرار داده است. عیسی شریقی قائم مقام محمد باقر قالیباف در شهرداری تهران بود و در پرونده ای معروف به گروه اقتصادی یاس مجرم شناخته شد. او برای این پرونده به ۲۰ سال حبس تعزیری- جزای نقدی و استرداد وجوه تحصیلی محکوم شده است.در همین خبر مهرداد مسعودی نیز ۲ سال حبس تعزیری گرفته او جانشین اقتصادی بنیاد تعاون سپاه بوده است.

روایت محسن هاشمی از تخلف هلدینگ یاس

محسن هاشمی رفسنجانی، رئیس شورای شهر تهران در یک مصاحبه، جزییات  از  پرونده یاس را  بیان کرد. به گفته او «بحثی در مورد فساد در شهرداری مطرح شد که منجر به دستگیری قائم مقام شهردار اسبق شد. بحث بین شهرداری و هلدینگ یاس  یکی از کارگزاری‌های وابسته به بنیاد تعاون سپاه است. این پرونده بنا به دستور مقام معظم رهبری از سوی سرلشگر باقری رئیس ستاد کل در حال پیگیری است. تا آنجایی که خبر دارم گروهی در نیروهای مسلح و دادسرای نظامی قوه قضائیه مشغول به بررسی ابعاد این پرونده هستند که به نتایجی نیز رسیدند به گونه‌ای که منجر به دستگیری حدود پنج نفر شد که برخی با وثیقه آزاد و برخی هنوز در زندان هستند. موضوع فساد به یک قراردادی فیمابین شهرداری و یاس بر می‌گردد که مربوط به ۱۰ هزار میلیارد تومان تبادلات مالی بود که باید به انواع مختلف در اقتصاد شهری فعال می‌شده است. حالا این قرارداد منجر به ایجاد یک پرونده فساد شده که در حال رسیدگی است 

هاشمی گفته بود: بحث هایی با مسئولان مربوطه در مورد رقم بدهی مطرح است. چرا که در شهرداری صحبت است ۴۰۰۰ تا ۴,۵۰۰ میلیارد تومان هولوگرام است اما آنها این رقم را قبول ندارند. چرا که می‌گویند این عدد درست نیست و البته ارتباطات ملکی نیز برای فعالیت‌های عمرانی وجود داشته اما ملک‌ها هنوز به نام نشده که در واقع باید این مسائل رسیدگی شود تا طلب شهرداری نیز مشخص شود. »