شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#آمریکا#بنزین

بازتاب اوضاع وخیم اقتصادی امریکا در کیهان/ قفسه فروشگاه ها خالی است؛بنزین هم دائما گران می شود؛تورم بالا رفته و دولت کاری نمی کند

بازتاب اوضاع وخیم اقتصادی امریکا در کیهان/ قفسه فروشگاه ها خالی است؛بنزین هم دائما گران می شود؛تورم  بالا رفته و دولت کاری نمی کند

کیهان نوشت:شبکه سی‌ان‌ان، قفسه خالی فروشگاه‌ها و قیمت فزاینده بنزین و مواد غذایی در آمریکا را وضعیتی نگران کننده توصیف کرد و نوشت: مردم آمریکا از این شرایط به ستوه آمده‌اند.

وبسایت شبکه سی‌ان‌ان در گزارشی انباشته از نگرانی نسبت به آینده وضعیت اقتصادی در آمریکا نوشت: در ماه‌های اخیر، آمریکایی‌ها با انواع مشکلات، از قفسه‌های خالی فروشگاه‌ها گرفته تا قیمت بالای بنزین و موادغذایی مواجه بوده‌ و از وضعیت اقتصادی کشور خود به ستوه آمده‌اند. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد، مردم دقیقا همان‌قدر که نگران همه‌گیری کرونا هستند، درباره وضعیت اقتصاد هم نگرانند و معتقدند، دولت برای مبارزه با تورم، به اندازه کافی تلاش نمی‌کند. درباره شرایط اقتصادی پرسش‌های مهمی وجود دارد.


 اختلال‌های یادشده برای مدتی نسبتا طولانی باقی خواهد ماند و این به معنای کمبود کالا و رشد نرخ تورم است. برخی تحلیلگران معتقدند، در ماه‌های آینده، این اختلال‌ها رفع خواهند شد؛ اما وضعیت کنونی بسیار نگران‌کننده است و رفع کامل برخی اختلال‌های یادشده، به گذشت زمان بسیار طولانی نیاز دارد. به همین دلیل است که عده‌ای از کارشناسان معتقدند، نرخ تورم نمی‌تواند خیلی کاهش یابد. تعداد زیادی از شرکت‌ها اعلام کرده‌اند که وجود اختلال‌ در زنجیره‌های تامین، عامل بالا رفتن قیمت کالاهای آنهاست و بسیاری از فروشگاه‌ها به علل گوناگون برای پر کردن قفسه‌های خود با مشکل مواجه‌اند. بانک «گلدمن‌ساکس»، در تحقیقی که گزارش آن اخیرا به چاپ رسیده آورده است، شاخص این بانک برای اختلال‌ها در زنجیره تامین در بالاترین سطح ممکن یعنی ۱۰ از ۱۰ قرار دارد. از سوی دیگر، بانک «مریل‌لینچ» اعلام کرده که هیچ نشانه‌ای از کاهش اختلال‌ در بنادر کشور مشاهده نمی‌شود و در اروپای شمالی بر شدت اختلال‌ها افزوده شده است.
یادآور می‌شود آمریکا بالاترین نرخ تورم در طول ۴۰ سال گذشته را تجربه می‌کند.

۲۱۳۰۲