عاطفه احمدی، نماینده اسکی ایران در بازی‌های المپیک زمستانی پکن، درباره عملکرد خود در این دوره از بازی‌ها به خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا گفت: سطح کیفی رقابت ها خوب بود، به هر حال المپیک مهمترین رویداد ورزشی در دنیاست و در این مسابقات 88 ورزشکار حضور داشتند که من در دور اول زمان 1:11.88 دقیقه را به ثبت رساندم و در رده پنجاه‌وهفتم قرار گرفتم. در مانش دوم هم با اینکه بیشتر مسیر را طی کرده بودم ولی با توجه به اتفاقی که افتاد و تا حدی تعادل‌ام را از دست دادم نتوانستم به خط پایان برسم. با این حال کاملا از عملکرد خودم راضی هستم و وقتی در مسابقات ریسک می‌کنید احتمال همه چیز وجود دارد، من هم در مانش دوم ریسک کردم و در تجربه اولین المپیکم این رکورد را به ثبت رساندم.

وی با اشاره به حواشی پیش آمده برای هم‌تیمی‌هایش عنوان کرد: کاروان ایران با اینکه می‌توانست خیلی خوب و شاد راهی مسابقات شود از همان ابتدا با خبر تلخ تست مثبت یکی از پرچمداران کاروان روبرو شد. ستار صید  واقعا از حرفه‌ای‌های این رشته است. خیلی مراقب بود یعنی همه مراقب بودیم تا بتوانیم بعد از مدت ها تلاش در المپیک حضور شایسته‌ای داشته باشیم اما آن اتفاق تلخ و دور از ذهن همه چیز را بهم ریخت. مطمئن هستم در داخل یکسری عوامل برای مثبث شدن این تست دخیل بود که واقعا جای تاسف دارد. در خصوص تست مثبت دوپینگ ساوه شمشکی هم نظر خاصی ندارم و موضوع کاملا شخصی است و باید خود ورزشکار پاسخگو باشد.

عضو تیم ملی اسکی آلپاین در مورد حضور حمید سجادی و رضا صالحی امیری در پکن گفت: حضور وزیر ورزش و جوانان به همراه رئیس کمیته ملی المپیک در افتتاحیه این رویداد برایم بسیار جالب بود و تصور نمی‌کردم این اتفاق رخ بدهد ولی به هر صورت اتفاق خوبی بود و این نشان می‌دهد که وزیر ورزش درک درستی از ورزش و ورزشکاران دارد.

احمدی درباره نقدهایی که نسبت به لباس کاروان مطرح شد، افزود: لباس‌ها بد نبود و استاندارد بود و از نظر ظاهری هم طراحی بدی انجام نشده بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: المپیک پکن برای من اولین تجربه بود. سخت گذشت چون مربی همراه خودم نداشت و این اصلا اتفاق خوبی نیست و برای همه نیز جای تعجب داشت. درست شب قبل از مسابقه ساعت 11 شب در حالی که همه رقبای من در خواب بودند تا صبح با آمادگی و سرحال به بازی برسند من به دنبال تعمیر لوازم مسابقه‌ام بودم! اما با وجود همه این سختی‌ها از خودم راضی هستم، تلاش می‌کنم به امید خدا در المپیک‌های بعدی نیز حاضر باشم و از این تجربیات به نحو احسن استفاده کنم.

انتهای پیام//