شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بورس#نرخ سود بانکی#کارشناسان

پیش‌بینی بورس برای فردا ۲۵ بهمن ۱۴۰۰/ تاثیر نرخ سود بانکی روی بورس

بورس هم امروز افت هشت هزار واحدی را تجربه کرد. شاخص به یک میلیون و ۲۷۶ هزار واحد رسید. به گفته کارشناسان بورس در می‌تواند به تعادل برسد.

پیش‌بینی بورس برای فردا ۲۵ بهمن  ۱۴۰۰/ تاثیر نرخ سود بانکی روی بورس

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، بورس امروز هم سرخ‌پوش شد و شاهد خروج نقدینگی حقیقی از بازار بودیم. با این وجود کارشناسان به آینده این بازار و سرمایه‌گذاری در آن امیدوار هستند.

سهیلا نقی‌پور، کارشناس بازار سرمایه در خصوص وضعیت بازار می‌گوید: با توجه به روند معاملاتی امروز و فشار عرضه‌، فردا نیز بازار پر عرضه‌ای خواهیم داشت. اما امیدوارم بورس به تعادل برسد.

نقی‌پور توضیح می‌دهد: امروز بورس از ابتدا روند کاهشی را با شیب ملایم را دنبال کرد. شاخص کل بورس در دومین روز از آخرین هفته بهمن، هشت هزار واحد افت داشت. شاخص کل هم‌وزن نیز با کاهش یک هزار و ۴۲۳ واحدی به کانال ۳۲۴ هزار و۸۶۶ وارد شد.

وی اضافه می‌کند: تمامی صنایع بورس مثبت و سبزپوش بود، اما با ۴۳۳ نماد منفی و ۱۲۷صف فروش شاخص به عدد یک میلیون و ۲۷۶ واحد نزول کرد. طی یک ماه اخیر تنها دو روز ورود پول حقیقی داشتیم و امروز نیز ۲۹۰ میلیارد تومان خروج پول حقیقی وارد شد و این نشان از عدم اعتماد سهامداران می‌دهد.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه می‌دهد: در صورت حرکت شاخص و عبور از این ناحیه به دلیل تقارن با مقاومت استاتیک در محدوده یک میلیون و ۲۸۸ هزار واحد روند بازخواهد گشت.

وی اظهار می‌کند: نمادهای بانکی که در هفته گذشته پر تقاضا بودند. اما از حجم تقاضا برای آنها کاسته و در دامنه منفی قیمتی حرکت کردند.

تاثیر نرخ سود بانکی روی بورس

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به کاهش نرخ سود بین بانکی، توضیح می‌دهد: نرخ سود بین بانکی کاهش یافت و به سطح ۲۰.۳۱ درصد رسید درنتیجه می‌توان انتظار ورود نقدینگی به بورس را داشت.

وی ادامه می‌دهد: از طرفی دیگر، وزیر اقتصاد گفته که دولت در مرحله کنترل کسری بودجه بوده و تورم بسیار جدی است اما در سال آینده تورم بسیار کمتری را تجربه خواهیم کرد.

نقی‌پور می‌گوید: به نظر می‌رسد توافق در مذاکرات برجام کاهش نوسان نرخ ارز، بهبود وضعیت بازار سرمایه و کاهش تورم را در پی داشته باشد.

وی ادامه می‌دهد: در میان مدت و بلند مدت نیز باید اثرات برجام را بررسی کرد. بنابراین بورس رفتار منطقی‌تری خواهد داشت و مسیر خود را به سمت صعود طی می‌کند.

این کارشناس بازار سرمایه در نهایت می‌گوید: با توجه به اخبار مثبتی که پیرامون مذاکرات برجام مخابره شد. انتظار می‌رود بازار سهام وضعیت مطلوبی را برای سهامداران رقم بزند.