شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#امیکرون

شیوع تمام عیار ویروس امیکرون در جنوب غرب این استان

شیوع تمام عیار ویروس امیکرون در جنوب غرب این استان

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: ویروس به صورت تمام عیار در منطقه شیوع پیدا کرده است و شاهد افزایش موارد بیماری و بستری با شیب تند هستیم.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر شکرالله سلمان‌زاده در حاشیه نشست منطقه‌ای ستاد کرونا جنوب غرب خوزستان که امروز (۲۴ بهمن‌ماه) برگزار شد، با اشاره به کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در منطقه اظهار کرد: برای مهار اُمیکرون باید میزان رعایت همه شاخص‌های دستورالعمل‌های بهداشتی بیش از ۹۰ درصد باشد در غیر این صورت همچنان مردم در معرض ویروس خواهند بود.

 وی با تاکید بر  تشدید نظارت‌ها و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، افزود: اکنون سیاست بر تعطیلی بازار و کسب و کار مردم و ادارات نیست بنابراین تنها می‌توان بر رعایت دستورالعمل‌ها نظارت و با افرادی که رعایت نمی‌کنند، برخورد کرد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: باید همه ظرفیت‌ها به منظور تشویق مردم برای دریافت دوز سوم واکسن به کار گرفته شود و سطح محافظت خوبی ایجاد شود تا حداقل اگر افراد در معرض ویروس قرار گرفتند، درگیر بیمارستان نشوند.

سلمان‌زاده بیان کرد: همه بیمارستان‌ها آمادگی پذیرش بیماران مبتلا به کرونا را دارند اما انتظار می‌رود با تشدید نظارت‌ها و انجام کارهای بیشتر، بار بیمارستان‌ها کاهش یابد.

وی با بیان اینکه مصوبات باید ضمانت اجرایی بیشتری داشته باشند، تصریح کرد: ویروس به صورت تمام عیار در منطقه شیوع پیدا کرده است و شاهد افزایش موارد بیماری و بستری با شیب تند هستیم.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: تجربه ثابت کرده است ابتدا میزان ابتلا و سپس موارد بستری و مرگ افزایش می‌یابد بنابراین مراقبت‌ها باید افزایش یابد.  

وی با اشاره به نحوه مراقبت در مرز شلمچه گفت: یک مرکز قرنطینه خیلی خوب و در حد یک هتل توسط فرمانداری خرمشهر برای قرنطینه بیمارانی که از طریق مرز شلمچه وارد کشور می‌شوند، راه‌اندازی شده است.

سلمان‌زاده با اشاره به انجام تست کرونا از افرادی که از طریق مرز شلمچه وارد کشور می‌شوند، افزود: همه زحمت‌ها کشیده می‌شود و بیماران با آمبولانس به مرکز قرنطینه منتقل می‌شوند اما بیماران در این مرکز نمی‌مانند. متاسفانه الزامی برای حضور این افراد در این مرکز وجود ندارد در حالی که باید نیروی انتظامی یا هر ارگان دیگری این افراد را ملزم به اقامت در این مرکز کند.

وی گفت: با توجه به اینکه اکنون ویروس در سطح کشور به صورت گسترده منتشر شده است شاید در خصوص قرنطینه این افراد باید تجدید نظر و بررسی شود که این کار چه میزان در جلوگیری از گسترش بیشتر ویروس جلوگیری می‌کند؟

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان بیان کرد: متاسفانه با وجود آموزش‌ها در خصوص استفاده از ماسک و ارائه ماسک به افراد اما همچنان برخی افراد حاضر نیستند از ماسک استفاده کنند.

وی افزود: در شهرهای نارنجی و قرمز کلیه مراکز آموزشی باید به صورت غیرحضوری فعالیت کنند بنابراین با توجه به افزایش درگیری کودکان و نوجوانان در این موج، خانواده‌ها برای حفظ سلامتی فرزندان‌شان کودکان‌شان را به هیچ آموزشگاهی نفرستند.