شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#شیراز#اعتکاف#جدید

اعتکاف در شهرهای قرمز فارس برگزار نمی‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس در خصوص وضعیت برگزاری اعتکاف در استان گفت: امسال به دلیل شیوع سویه جدید کرونا، اعتکاف در شهرستان‌های قرمز استان از جمله شیراز برگزار نمی‌شود.

حجت الاسلام حسن قانع، مدیرکل تبلیغات اسلامی فارسحجت‌الاسلام حسن قانع، مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، در خصوص وضعیت برگزاری اعتکاف در استان گفت: امسال به دلیل شیوع سویه جدید کرونا و با توجه به ضرورت حفظ سلامت مردم، اعتکاف در شهرستان‌های قرمز استان از جمله شیراز برگزار نمی‌شود.

وی افزود: البته اعتکاف در شهرستان‌های وضعیت زرد و نارنجی که شاید تقریباً 10 شهرستان در استان فارس باشند، با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

قانع بیان کرد: اعتکاف در مساجد شهرستان‌های وضعیت زرد و نارنجی تنها با ظرفیت 20 الی 30 درصد آن هم طبق دستورالعمل ستاد مبارزه با کرونا آن شهرستان اجرا خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس یادآور شد: هنوز نمی‌توانیم اسامی دقیق شهرستان‌ها اعلام کنیم که در چه شهرستان‌هایی اعتکاف برگزار می‌شود زیرا ممکن است وضعیت شیوع کرونا در هر شهرستانی تا روز برگزاری اعتکاف تغییر کند که قطعاً در روند برگزاری این مراسم تغییر ایجاد خواهد شد و اگر شهرستانی تبدیل به وضعیت قرمز شد، اعتکاف در آن برگزار نخواهد شد ولی تلاش می‌کنیم نهایتاً تا فردا لیست آنان را اعلام کنیم.

انتهای پیام