شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#کالاهای اساسی#قیمت#وزیر کشور

وحیدی:کمبود کالای اساسی نداریم/افزایش قیمت ها قابل قبول نیست

وحیدی:کمبود کالای اساسی نداریم/افزایش قیمت ها قابل قبول نیست

وزیر کشور گفت: در کشور مشکل کمبود کالاهای اساسی نداریم و برای همین افزایش قیمت‌ها قابل قبول نیست.

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، احمد وحیدی، وزیر کشور، در گفت‌وگوی خبری با برنامه نگاه یک با عرض تبریک ایام الله دهه فجر و تجدید میثاق مردم عزیز کشورمان با آرمان‌های انقلاب اسلامی در بیست و دوم بهمن ماه سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، گفت: دشمنان طی چهار دهه اخیر تلاش کردند که مردم عزیز کشور را از ادامه مسیر متعالی انقلاب اسلامی دلسرد  کنند.

وی اضافه کرد: اتخاذ رویکرد تحریمی، فشار اقتصادی و جنگ رسانه‌ای گویای مجموعه تلاش‌های دشمنان در ناامیدسازی مردم از انقلاب است.

وزیر کشور با بیان اینکه تصور دشمن و حامیان‌شان بر این بود که به هر روی این میزان تلاش و فعالیت نتیجه خواهد داد؛ گفت: حضور پرشور و انقلابی مردم عزیز در بزنگاه‌های حساس سیاسی به خصوص یوم الله22 بهمن تمامی نقشه‌ها و برنامه‌ریزی‌های دشمن را برهم زد.

وحیدی در پاسخ به این پرسش که دلیل اصلی همراهی و ایستادگی مردم عزیز کشور با آرمان‌های انقلاب اسلامی چیست؟ گفت: ایمان قوی مردم به اسلام، مکتب اهل بیت (ع) و باور عمیق به اندیشه‌های بلند حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) باعث شده که مردم مسیر انقلاب را با تمام سنگ‌اندازی‌های دشمن حفظ و پایدار نگه دارند.

وی گفت: این مسائل فراتر از امور مادی است و همواره بینش انقلابی و پیوستگی و همراهی مردم ایران نقش برجسته‌ای در پیروزی انقلاب اسلامی داشته است.

وزیر کشور تاکید کرد: نباید از نظر دور داشت که دشمن با راهبرد فشار حداکثری دنبال تضعیف پایه‌های مردمی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود.

وحیدی اظهار داشت: رویکرد فشار حداکثری راهبردی بسیار جدی از سوی دشمن بود که براساس این استراتژی بدون جنگ و رویارویی مستقیم دنبال تحقق و عملیاتی کردن نقشه‌های اصلی‌شان بودند که با تدابیر رهبری معظم انقلاب اسلامی و حضور انقلابی مردم در صحنه، این راهبرد در عمل با شکست مواجه شد.

وی در پاسخ به سوال مجری این برنامه درباره شیوع ویروس سویه جدید امیکرون در کشور گفت: یکی از کارهای خیلی مهم در دولت سیزدهم مدیریت موفق بیماری کرونا بود.

وزیر کشور گفت: تلاش هدفمند و منسجمی در دولت آغاز شد و نتیجه این تلاش‌ها واکسیناسیون مناسب در کشور است که از بسیاری از کشورهای دنیا آمار واکسیناسیون بالاتری داریم.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا تصریح کرد: مسئولان بهداشتی همواره روی این موضوع تاکید دارند که واکسیناسیون علیرغم اثر بالا کافی نیست و رعایت پروتکل‌های بهداشتی امری ضروری برای مهار بیماری منحوس کروناست و برای همین نباید با عادی‌انگاری زمینه جولان بیشتر ویروس کرونا را در کشور موجب شویم.

وحیدی گفت: عادی‌انگاری از یکسو و قدرت سرایت‌پذیری سویه جدید باعث وارد شدن در پیک ششم شد.

وی گفت: واکسن به اندازه کافی در کشور وجود دارد و از مردم عزیز کشور درخواست داریم نسبت به تزریق واکسن برای ایمنی بیشتر بدن در مواجهه با سویه جدید نسبت به تزریق دوز دوم و سوم اقدام کنند.

وزیر کشور درخصوص اعمال محدودیت‌ها هم گفت: ستاد کرونا محدودیت در حوزه حمل و نقل و برگزاری مراسم در مکان‌های مسقف به ناچار برای حفظ سلامتی مردم اعمال کرده است.

وحیدی اضافه کرد: طبیعی است که اگر جریان رشد یابنده بیماری در کشور ادامه یابد حتما محدودیت‌های جدید اعمال می‌شود.

وی تصریح کرد: با رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی از مردم عزیز انتظار داریم تا بیماری هر چه سریع‌تر در کشور فروکش یابد.

وزیر کشور همچنین گفت: تصمیمات و اعمال محدودیت‌های کرونایی مبتنی بر اجماع علمی و نظرات نخبگانی است.

موضوع افزایش قیمت‌ها از دیگر محورهای مورد اشاره وحیدی بود و در این خصوص ستاد تنظیم بازار با مسئولیت معاون اول ریاست جمهوری است و دائم قیمت‌ها کنترل می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه کالاها باید با قیمت مناسب به مردم عرضه شود؛ خاطرنشان کرد: تلاش بر این است که قیمت‌ها بدون ضابطه رشد نکند و اصناف و نهادهای نظارتی مسئول رسیدگی به قیمت‌هاست.

وزیر کشور گفت: در کشور مشکل کمبود کالاهای اساسی نداریم و برای همین افزایش قیمت‌ها قابل قبول نیست و همکاران در وزارت جهاد و صمت تلاش جدی برای کنترل قیمت کالاها و اقلام مورد نیاز مردم ترتیب داده‌اند.

وحیدی درخصوص آزادسازی سواحل هم گفت: با دستور ریاست محترم جمهوری، گشایش‌های خیلی خوب در حوزه آزادسازی سواحل شمالی کشور آغاز شده و در این خصوص شاهد استقبال دستگاه‌های اجرایی در اجرای تصمیم مهم و قانونی رئیس‌جمهور هستیم.

وی گفت: اصل ماجرا این است که ظرفیت‌های طبیعی برای همه مردم است و نباید استفاده از دریا، کوه و رودخانه محدود به استفاده افراد خاصی باشد.

وزیر کشور همچنین گفت: کار آزادسازی به نحو موثری در حال انجام است و مناسب‌سازی سواحل برای استفاده عموم مردم بر عهده شهرداری‌های هر منطقه است.

وحیدی در رابطه با سفرهای استانی دولت هم گفت: مسئولین باید در بین مردم باشند و ارتباط مستقیم مردم با مسئولین ارزشمند است.

وی همچنین گفت: فلسفه دیگر سفرهای استانی دیدار با مسئولین محلی اعم از دهیار، بخشدار و فرماندار است و این امر از حیث تنظیم روابط میان بخش‌های تصمیم‌گیر کلان کشور با حوزه‌های کوچک و محلی اهمیت دارد.

وزیر کشور تصریح کرد: در سفرهای استانی نیازهای ضروری مردم با کار کارشناسی بررسی و تصمیم‌گیری لازم صورت می‌گیرد.

وحیدی گفت: سیاست دولت تکمیل پروژه‌های قبلی است و البته متناسب با ضرورت‌ها پروژه‌های جدید تعریف می‌شود.

وی با اشاره به دستاوردهای خوب سفرهایی که تاکنون صورت گرفته؛ تصریح کرد: از جمله این دستاوردها افتتاح فاضلاب شهری در استان خوزستان بود که این کار با سفر رئیس جمهوری اتفاق افتاد و خوشبختانه در بارندگی‌های اخیر هیچ مشکلی در استان خوزستان با فعالیت سیستم فاضلاب شهری پیش نیامد.

وزیر کشور درخصوص فرآیند بازسازی مناطق سیل‌زده هم گفت: کار بازسازی مناطقی نظیر اندیکا، چابهار، و همچنین جنوب کرمان و شهر لامرد در استان فارس به نحو موثری در حال انجام است.

وحیدی در این خصوص گفت: لازم است از همه حوزه‌های فعال در امر امدادرسانی به سیل‌زدگان به خصوص از نهادهای نظامی نظیر سپاه، ارتش، ناجا و گروه‌های جهادی تقدیر و تشکر لازم را بابت همه حمایت‌های ارائه شده داشته باشم.

وی در پایان به حل شدن مشکل تمدید اقامت شاعر افغانستانی مقیم در ایران اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران با تمام ظرفیت به دنبال ارائه خدمات متاسب و با کرامت به همه مهاجرین افغانستانی است.

انتهای پیام/