شهر خبر

حمایت جدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از آثار دفاع مقدس

حمایت جدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از آثار دفاع مقدس

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از عنایت ویژه این وزارتخانه به آثار مرتبط با دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: حداقل پنج فیلم در زمینه دفاع مقدس برای سال آینده برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم دهمین جلسه هیئت امنای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس صبح امروز یکشنبه به ریاست سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و جمعی از مسئولین کشوری و لشگری در سالن قصر شیرین موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از اتمام دهمین جلسه هیئت امنای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه حمایت آثار مرتبط با دفاع مقدس در همه حوزه‌های خود در حال پیگیری و اجرا است؛ تصریح کرد: تقریباً اکثر جوایز جشنواره جلال به آثاری تعلق گرفت که مرتبط با دفاع مقدس است که همین کار در جشنواره تئاتر، موسیقی و سینما داریم و در سایر بخش‌ها همین سیاست‌ها در حال اجراست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر حمایت وزرات فرهنگ از سینماگران که در حوزه دفاع مقدس فعالیت دارند، ابراز کرد: در جشنواره فجر امسال بیشترین آثار که مورد تقدیر قرار گرفت، آثاری بودند که در زمینه دفاع مقدس فعالیت می‌کردند. فیلم «موقعیت مهدی» و چند فیلم دیگر مرتبط با دفاع مقدس مورد توجه هیئت داوران جشنواره قرار گرفت و این یک اتفاق مبارک بود که بیشتر جوایز به این فیلم‌ها اهدا شد و این سیاست‌ها سال آینده نیز دنبال خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه سیاست حمایت از آثار مرتبط با دفاع مقدس در سال آینده نیز ادامه خواهد داشت؛ اظهار کرد: بنیاد فارابی بخش اصلی سیاست‌های خود را مربوط به آثار مرتبط با سرداران دفاع مقدس و روایت جنگ تحمیلی اختصاص داده و حداقل پنج فیلم برای سال آینده برنامه‌ریزی کرده‌ایم که مقدمات آن در حال طی شدن است و امیدوارم به جشنواره سال آینده برسد.

انتهای پیام/