ناصر امیری، سرپرست دبیری فدراسیون پرورش اندام و بدنسازی، درباره فعالیت کمیته حرفه‌ای این فدراسیون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا اظهار کرد: در ایران برای ما همه چیز در ورزش قهرمانی خلاصه می‌شود اما بعد از ورزش قهرمانی ورزش حرفه‌ای را داریم، بخشی که در کشورمان متاسفانه بهایی برایش پرداخت نمی‌شود، به همین منظور در فدراسیون در جهت حمایت از این ورزشکاران کمیته ای را تحت عنوان کمیته حرفه‌ای بدنسازی و پرورش اندام راه اندازی کردیم تا بتوانیم خدمات ارزنده‌ ای را به ورزشکاران ارائه دهیم.

وی افزود: شاید خیلی از ورزشکارانی که سالها در یک رشته ورزشی تلاش می‌کنند به بعد حرفه‌ای نرسند، چون این بخش از ورزش نیازمند این است که فرد تمام زندگی‌اش را وقف رسیدن به این مرحله کند. بنابراین به جرات می‌توانم بگویم که تعداد انگشت شماری هستند که در بعد حرفه‌ای تلاش می‌کنند. خوب است که ورزشکاران حرفه‌ای مورد حمایت وزارت ورزش و فدراسیون‌های مربوطه باشند. ما در فدراسیون بدنسازی استارت این کار را زدیم و امیدوارم که بتوانیم این مسیر را به خوبی ادامه دهیم و به اهداف خود برسیم.

امیری در مورد برنامه‌های پیش روی فدراسیون توضیح داد: در برنامه‌های فدراسیون برگزاری اولین دوره لیگ بود که به خوبی برگزار شد. لیگ پرورش اندام می‌تواند نقطه شکوفایی برای فدراسیون پرورش اندام و بدنسازی باشد که جامعه بدنسازی مثل ورزشکاران و مربیان بتوانند از طریق لیگ منفعت‌های مالی و اقتصادی خود را داشته باشد. در ادامه 27 الی 29  بهمن ماه مسابقات فیزیک قهرمانی باشگاه های کشور و انتخابی تیم ملی را داریم بلافاصله بعد از آن 4 و 5 اسفند مسابقات پرورش اندام قهرمانی کشور و باز مرحله دوم انتخابی تیم‌ ملی را  خواهیم داشت که در ارومیه برگزار خواهد شد و به دنبال آن 12 تا 14 اسفند مسابقات مچ اندازی قهرمانی کشور و باشگاه‌ های کشور را خواهیم داشت. رویدادهای بسیار مهم  بین المللی و مسابقات قهرمانی کاپ آسیا 18 تا 23 اسفند ماه در جزیره زیبای کیش برگزار خواهد شد که همزمان مسابقات قهرمانی فیتنس چلنج هم در آنجا برگزار خواهیم کرد.

سرپرست دبیری فدراسیون در خصوص تیم‌های حاضر در مسابقات بین‌المللی کیش گفت: در حال رایزنی هستیم که تعداد بیشتری تیم داشته باشیم، متاسفانه در شرایط خاص کرونا قرار گرفتیم و خیلی از کشورهایی که عنوان کرده بودند که حضور پیدا می‌کنند به دلیل اینکه اگر قرار باشد به کشور بیایند برای بازگشت باید 14-15 روز در قرنطینه باقی بمانند، عذرخواهی کردند و خواستند مسابقات را به زمان دیگر موکول شود ولی ما خواستیم مسابقه در زمان خاص خودش در کشور برگزار شود، بنابراین تعدادی از حضور در این رویداد انصراف دادند. تا به حال 5 کشور اعلام آمادگی کردند که در مسابقات حضور پیدا خواهند کرد.

انتهای پیام//