شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قدیمی#سایه

تکاپوی بهاء حریری برای جلب توجه قدرت‌های منطقه با حربه نخ‌نمای قدیمی

تکاپوی بهاء حریری برای جلب توجه قدرت‌های منطقه با حربه نخ‌نمای قدیمی

بهاء حریری که همواره زیر سایه برادر کوچترش سعد قرار داشته تکاپوی زیادی را برای پیش گرفتن از وی از خود نشان داده و برای این کار ادامه حمله به حزب الله را انتخاب کرده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، بهاء حریری که انتقاد از حزب الله را بهترین راهکار برای جلب توجه کاخ سفید تفسیر کرده در گفتگویی با شبکه تلویزیونی آمریکایی الحره برای اثبات این ادعای خود گفت: اختلاف زیادی از لحاظ اندیشه و نگاه به اوضاع و برنامه‌های پیش رو با برادرش سعد دارد.

با این وجود در پاسخ به پرسشی در مورد برنامه‌های سیاسی اش گفت: او اجرای توافق طائف را در دستور کار خود داده و می‌خواهد دین  را  از بخش اجرایی و قانونگذاری کشور  جدا کند.

براساس گفته‌های او  که سومین شخصیت خانواده حریری  در صحنه سیاسی لبنان محسوب می‌شود به الحره گفت: به دنبال آن است با ایجاد مجلس سنا است تا از این طریق به اقلیت‌های کشور اختیارات بیشتری ببخشد.

به زعم این حریری او قصد دارد تمرکز زدایی را در سرلوحه کار خود قرار دهد.

بهاء حریری در این بین با اعتراف به فساد حاکم بر قوه قضائیه لبنان قول داد برای مبارزه با فساد درون سازمانی در قوه قضائیه تلاش کرده و برای شکل‌گیری قوه قضائیه مستقل بکوشد.

او در گفتگوی خود همچنان به حمله به حزب الله ادامه داد و اعلام کرد حاضر نیست ائتلاف چهار طرفه شکل گرفته بعد از ترور رفیق حریری را پذیرفته و از دیدگاهش این ائتلاف یک کفر سیاسی محسوب می شود.

با وجود آنکه بهاء حریری ادعا کرد نمی‌خواهد لبنان تحت قیمومیت هیچ طرفی قرار بگیرد اما در پاسخ به پرسشی در رابطه با نوع رابطه اش با عربستان ضمن اعتراف ضمنی به این روابط گفت: خدا را شکر ما هرجا که می‌رویم مورد تکریم قرار می‌گیریم و آنگونه که خبر دارم روابط ما خوب است.

او بدون اشاره به اهانت‌های مستمر محمد بن سلمان به برادرش سعد ادعا کرد به یاد ندارم سعودی‌ها به ما اهانت کرده باشند و تصور نمی‌کنم در آینده هم چنین امری اتفاق بیافتد.

بهاء حریری نه تنها از عدم همکاری با حزب الله سخن گفت بلکه تاکید کرد حاضر نیست با جنبش امل هم  گفتگو کند زیرا از دیدگاه او این جنبش هم بیانگر اعتدال شیعی نیست از اینرو تماس هایش را با اعتدال شیعی انجام می‌دهد گرچه نامی از شخصیت‌های آن نبرد.

گفتنی است بعد از اعلام تعلیق فعالیت‌های سیاسی سعد حریری و اثبات ناتوانی اش در محقق کردن اهداف سعودی ـ امریکایی در لبنان ، ریاض و شماری دیگر از کشورها در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی به دنبال یافتن مهره تاثیر گذار دیگری هستند.

انتهای پیام/