شهرخبر

انتصاب‌های عجیب وزیر کار همچنان ادامه دارد

سرپرست ناشناخته و گمنام اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس در نبود هیچ یک از مدیران ارشد استان و تنها با حضور معاون وزیر کار و مدیر استان های این وزارتخانه و در حالی که حتی اکثر معاونان این اداره کل در جلسه حضور ندارند به سردی معارفه شد.

اعتمادآنلاین|

پس از گذشت شش ماه از دولت سیزدهم ،برخی مدیران منتصب وزرا در میان ادارات و مجموعه استانداری، ازسوی برخی نمایندگان مجلس قابل پذیرش نیستند، این ادعا را می توان از جلسه معارفه روز گذشته سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس که سابقه اش تنها ریاست باشگاه ورزشی کارگران است، به خوبی دریافت. شش ماه از آغاز به کار دولت سیزدهم می گذرد اما به نظر می رسد که کابینه رئیس جمهور هنوز در ماه عسل به سر می برد و خبری از اقدامات فوری برای حل مشکلات معیشتی و اقتصادی کشور وجود ندارد.

به گزارش ایلنا، این در حالی است که سرپرست ناشناخته و گمنام اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس در نبود هیچ یک از مدیران ارشد استان و تنها با حضور معاون وزیر کار و مدیر استان های این وزارتخانه و در حالی که حتی اکثر معاونان این اداره کل در جلسه حضور ندارند به سردی معارفه شد و موقتا سکان یکی از مهم‌ترین ادارات کل استان در شرایطی که مشکلات معیشتی و روز افزون کارگران، واحدهای تولیدی و صنعتی، کارفرمایان شدت گرفته در دست گرفت.

در این شرایط پرسش کارگران، واحدهای تولیدی، کارفرمایان، بازنشستگان ادارت و شرکت های زیر مجموعه اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی این است که آیا سرپرست جدید این اداره کل می تواند مشکلات برجای مانده و انباشت شده این حوزه را رفع کند یا او نیز همانند مقام بالا دستی و عالی وزارت بر این باور است که می تواند با یک میلیون تومان شغل ایجاد کند.

نماینده کارگران و کارفرمایان باید مدیر اداره کار را انتخاب کنند

علی رضا پاک فطرت در گفت و گو با ایلنا با اشاره به اینکه معتقدم مدیران برخی از دستگاه ها نباید از بدنه دولت انتخاب شوند، می افزاید: بر این باورم که نماینده کارگران و کارفرمایان باید مدیر اداره کار را انتخاب کنند و این در حالی است که رئیس این اداره باید علاوه بر حل مشکل کارگر و کارفرما بتواند از تولید دفاع کند.

 نماینده شیراز و زرقان با اشاره به اینکه اگر سهام بسیاری از کارخانه ها مانند پتروشیمی ها و بسیاری از واحدهای تولیدی به تعاونی ها واگذار شده بود قطعا اقتصاد کشور حال و روز بهتری داشت بیان می کند: قطعا انتخاب مدیر اداره کار توسط صنوف ایرادی ندارد و وزیر از میان سه گزینه فرد نهایی را به عنوان مدیر انتخاب کند.

عضو کمیسیون عمران با اشاره به اینکه متاسفانه روش انتخاب مدیران در ۴۰ سال گذشته راندمان مناسبی برای اقتصاد نداشته است، تصریح می کند: متاسفانه افرادی که به عنوان مدیر انتخاب می شوند بدون ایجاد تحول، تنها به اداره کردن زیر مجموعه های خود می پردازند.

رئیس مجمع نمایندگان فارس با اشاره به اینکه قطعا مدیران تحول گرا و با شجاعت باعث رونق و توسعه می شوند،  می گوید: قطعا اداره کردن یک مجموعه و بسنده کردن به امضا به خیلی امر سخت و دشواری نیست.البته امکان دارد برخی  بدون هیچ تجربه مدیریتی بتوانند اقدامات بسیار بزرگ و تاثیر گذاری انجام دهند، اما در نقطه مقابل امکان دارد فردی هم با چندین دوره مدیریتی بر یک کرسی تکیه بزند و نتواند هیچ دستاورد مناسبی به ارمغان آورد.

وزیر کار باید حکم مدیر کلی سرپرست اداره کار را صادر می کرد

عضو کمیسیون عمران با بیان اینکه نحوه انتخاب مدیران در پست های مختلف باید متفاوت باشد، می افزاید: قطعا انتخاب مدیر کل سیاسی با مدیران دیگر دستگاه های اقتصادی و ... متفاوت است.

وی با اشاره به اینکه وزیر کار نباید برای سرپرست جدید اداره کار حکم سرپرستی می زد ادامه می دهد: قطعا وزیر کار باید باید حکم اصلی را صادر می کرد و این در حالی است که در شرایط فعلی حکم سرپرستی جوابگوی ادارات نیست.

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس با اشاره به اینکه نمایندگان دخالتی در انتصابات مدیران ندارند، می گوید: اگرچه سه گزینه به عنوان مدیر کل کار استان به مجمع نمایندگان فارس معرفی شد که مجمع نمایندگان بعد از رای گیری سه گزینه نهایی را به استاندار معرفی کرد اما نام سرپرست جدید اداره کار در میان سه گزینه نبود.

سرپرست اداره کل کار گزینه استانداری فارس هم نبود

 رئیس مجمع نمایندگان فارس با اشاره به اینکه سرپرست اداره کل کار گزینه استاندار فارس هم نبود می افزاید: در صورتی که مجلس فعالیت‌اش آغاز شده  و  احتمال اینکه  نمایندگان فارس برای این انتصاب به وزیر تذکر دهند، زیاد است.

جعفر قادری نماینده شیراز و زرقان هم در ادامه با بیان اینکه معتقدم که افرادی که قرار است بر صندلی های مدیریتی تکیه بزنند باید از یک حداقل تجربه های برخوردار باشند، می گوید: متاسفانه در حال حاضر افرادی در استان به کار گرفته می شوند که هیچ سابقه کاری ندارند و برخی از آنها از حداقل‌های مدیریتی  هم برخوردار نیستند .

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه به کارگیری افرادی که دارای دانش و تخصص کافی هستند اما از تجربه کافی برخوردار نیستند نمی‌توانند موفق عمل کند ادامه می‌دهد: قطعا افرادی که قرار است مدیر شوند باید در کارنامه و رزومه خود از حداقل ها برخوردار باشد.

نماینده شیراز و زرقان با اشاره به اینکه متاسفانه در شرایط فعلی در انتصابات در حال افراط و تفریط هستیم خاطر نشان کرد: بعضی از مدیران آن قدر به صندلی ها چسبیده اند که به راحتی از سمت خود کنار نمی روند و در نقطه مقابل هم افرادی به صندلی های مدیریت تکیه می زنند که از حداقل های مدیریتی برخوردار نیستند.

قادری با بیان اینکه متاسفانه جامعه هزینه عزل و نصب های ناپخته و خام را پرداخت می کند تصریح می کند: قطعا این روند انتصابات خیلی قابل قبول نیست.

عضو مجمع نمایندگان فارس با بیان اینکه موافق عدم دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات نیستم، می گوید: اگرچه نمایندگان نباید اصراری بر انتخابات مدیران و افراد داشته باشند اما نباید بی‌توجهی به نظر نمایندگان در بعضی از عزل و نصب‌ها باعث ایجاد مشکلات شود.

انتصاب برخی از مدیران استان اصلا قابل دفاع نیست

نماینده شیراز و زرقان در ادامه با بیان اینکه بعضی از انتصابات مدیران دولت سیزدهم در استان فارس قابل دفاع است، می افزاید: اما انتصابات بعضی از مدیران در فارس اصلا قابل دفاع نیست این در حالی ست که به نظر می رسد روند انتصابات باید کمی پخته تر و منطقی ترباشد.

وی با بیان اینکه  در این شرایط نیاز است تا مسئولان ارشد به افراد مرتبط با حوزه‌های کاری پست های مدیریتی را اعطا کنند تصریح می کند:  ایرادات در بعضی از عزل و نصب های استان به هیچ وجه قابل دفاع نیست.