به گزارش برنا، دکتر سید حمید سجادی در اختتامیه نخستین لیگ غیر حضوری ورزش همگانی دانشگاه آزاد یادواره شهید حاج قاسم سلیمانی، با ارزشمند دانستن این حرکت، گفت: امیدوارم ما هم در وزارت ورزش و جوانان بتوانیم در خدمت دانشگاه و وزارت علوم باشیم.

وی تصریح کرد: ورودی سیصد هزار دانشجو ظرفیت بزرگی برای دانشگاه آزاد است که می توان کاری کرد تا دانشجو با امکانات و برنامه های متنوع ورزشی از همان روز های اول دانشجویی با ورزش اجین شوند. پیشنهاد می کنم این مناسبت و اتفاق ارزشمند قطع نشود و به صورت مداوم در دانشگاه برگزار شود‌.

دکتر سجادی با تاکید بر غنای کلاس های عمومی تربیت بدنی و دروس تخصصی رشته تربیت بدنی، اظهار داشت: باید طوری برنامه ریزی شود که دانشجویان دیگر رشته ها اهمیت واحد های عمومی تربیت بدنی را درک کنند و آن را جدی بگیرند.

وی تصریح کرد: یک دانشجو باید به عنوان بخشی از سبک زندگی خود ورزش را بعد از ۱۲ سال دانش آموزی در تحصیلات تکمیلی هم با جدیت و نظم و انضباط دنبال کند.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: اگر فرد اثرات ورزش را در طول دوران تحصیلات درک کند، زمانی که مدیر می شود، خودش به ورزش سازمان و کارکنان اهمیت می دهد و این موضوع برای آینده ورزش کشور مفید است.

وی با تاکید بر اهمیت این نوع نشست ها و برنامه ها، اظهار داشت: قدردان زحمات همه دست اندرکاران این برنامه هستیم و امیدواریم این قبیل برنامه های ورزشی در همه نهاد ها تسری پیدا کند و ورزش نیز در کنار همه بخش ها و توفیقات نظام، برای آینده بهتر کشور قدم بردارد. 

دکتر سجادی افزود: جا دارد که این نوع برنامه ها در فدراسیون های ورزشی پیگیری شود، اظهار داشت: وزارت ورزش و جوانان همکار و همیار دانشگاه است و می توانیم با کمک یافته های علمی و پژوهش های دانشگاه، علم و عمل را در کنار هم داشته باشیم و در حقیقت پژوهش ها باید ما را به عملیات برساند.

وزیر ورزش و جوانان در پایان با اشاره به شیوع کرونا در دو سال اخیر در جهان، گفت: کرونا ترمز همه فعالیت های کره زمین را کشید اما به تدریج فعالیت های مختلف از سر گرفته شد و ما هم در ورزش باید ثابت کنیم که می توان با برنامه ریزی و رعایت موضوعات بهداشتی هم کرونا را کنترل کرد و هم برنامه ها را به پیش برد.

انتهای پیام//