شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#نرخ تورم#آلمان#نتایج#قیمت#سال جاری

بالاترین نرخ تورم مواد غذایی از زمان اتحاد دوباره در انتظار شهروندان آلمانی

بالاترین نرخ تورم مواد غذایی از زمان اتحاد دوباره در انتظار شهروندان آلمانی

انستیتو ایفوی آلمان بر اساس نتایج یک بررسی افزایش بی سابقه قیمت مواد غذایی از زمان اتحاد دوباره آلمان را در انتظار شهروندان در سال جاری میلادی دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، این روزها آلمان به دلیل بحران کرونا و افزایش چشمگیر هزینه های مواد غذایی و بخصوص انرژی با تورم بسیار بالا و بی سابقه ای مواجه شده و نظر سنجی ها نشان می دهد که مسئله تورم به یکی از نگرانی های مهم شهروندان آلمانی تبدیل شده است.

به نوشته روزنامه "هندلزبلات" آلمان، انستیتو مهم اقتصادی ایفو در مونیخ آلمان در این شرایط اعلام کرده که آلمانی ها باید برای افزایش قابل توجه قیمت مواد غذایی آماده شوند.

"تیمو وولمرشایسر"، رئیس این انستیتو مهم اقتصادی در آلمان در این باره گفته است: بر اساس نظر سنجی هایی که ما انجام داده ایم بیش از دو سوم تولید کنندگان مواد غذایی در ماه های آینده در حال برنامه ریزی برای افزایش قیمت ها هستند که این افزایش قیمت ها بیش از هر زمانی از دوران اتحاد دوباره در آلمان خواهد بود.

به گفته این کارشناس برجسته اقتصادی در آلمان به این ترتیب قیمت مواد غذایی در سال جاری میلادی به محرک اصلی تورم تبدیل خواهد شد. این موسسه اقتصادی انتظار دارد که قیمت مواد غذایی در مقایسه با سال 2021 حدود هفت درصد افزایش یابد.

محققان انستیتو اقتصادی ایفو در آلمان پیش بینی های خود برای نرخ تورم در این کشور در سال 2022 را به 4 درصد افزایش داده‌اند.

از طرفی هزینه های بالای انرژیِ هم مشکلات بزرگی را برای اقتصاد آلمان ایجاد کرده است. انجمن فدرال مشاغل کوچک و متوسط در آلمان از اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان درخواست کرده‌اند با توجه به هزینه های روزافزون انرژی نشستی در این باره را برگزار کند.

در نامه "مارکوس جرگر"، مدیر عامل این انجمن به "اولاف شولتز"، صدر اعظم آلمان که در اختیار خبرگزاری آلمان قرار گرفته آمده است: انفجار هزینه ها نه تنها بخش های تولیدی پرمصرف را در برابر مسائل غیر قابل حلی قرار داده است، بلکه شایستگی رقابت بین‌المللی شرکت های متوسط و در نتیجه کل اقتصاد آلمان را در معرض خطر قرار داده و به همین دلیل است که ما اکنون به یک نشست انرژی در دفتر صدر اعظم آلمان (برای پرداختن به این مسائل) نیاز داریم.

در این نامه همچنین به هزینه های بالای برق اشاره شده و آمده است: قیمت های بالای برق بار بزرگی برای اقتصاد آلمان است. به گفته جرگر همانطور که رشد اقتصادی ضعیف اخیر نشان داده است این وضعیت روند بهبود اقتصادی را با مشکل مواجه می کند و چارچوب مالی برای سرمایه گذاری های آینده مورد نیاز فوری برای تحولات زیست محیطی، دیجیتالی و اجتماعی را محدود می کند. وی تاکید کرد که بسیاری از شرکت های متوسط اکنون به مرزهای انعطاف پذیری مالی خود رسیده‌اند.

در این نامه اقدامات برای کاهش قیمت برق ضروری عنوان شده و تاکید شده که نیاز شدیدی به اقدام برای بهبود شرایط چارچوب تامین انرژی و رقابتی نگه داشتن آلمان در دنیا وجود دارد.

انتهای پیام/