اما در بین این شرکت ها، جای یک نام خالیست. نامی که در تمامی ابعاد دنیای دیجیتال، اگر هم در رده اول قرار نداشته باشد، لااقل حرف های زیادی برای گفتن دارد. اپل؛ اپل این نام بزرگ است!

شرکت اپل کنسول گیمینگ مختص به خود ندارد؛ چیزی که برای همگان تعجب آور است. مگر می شود شرکتی که از موبایل و لپ تاپ و کامپیوترهای خانگی گرفته تا عینک و تبلت و حتی دستمال تولید می کند و همیشه خدا هم مشتری های زیادی دارد، در این حوزه پول ساز و مهم وارد نشده باشد؟ پاسخ قطعا خیر است.

اپل در میانه دهه 90 میلادی، کنسول مخصوص به خود را با همکاری شرکت باندای که یک کمپانی ژاپنی در حوزه گیمینگ است، روانه بازار کرد. کنسولی که یک شکست تمام عیار برای اپل بود و با گذر کمتر از یکسال از زمان عرضه، مجبور به جمع آوری آن از بازار شد. کنسولی 650 دلاری که به سیستم عامل مکینتاش 7 وابسته بود و "پیپین" نام داشت. جالب است بدانید که این کنسول، در زمان فرمانروایی پلی استیشن 1 و نینتندو 64 به بازار عرضه شد؛ با برچسب قیمتی 2 برابر پلس استیشن و 3 برابر نینتندو و با تعداد بازی های محدود!

25 سال طول کشید تا این عرق شرم، از پیشانی اپل خشک شود. حالا خبری منتشر شده که اپل با استخدام تعدادی از کارمندان شرکت مایکروسافت که متخصص بازی سازی و گیمینگ هستند، افکار شومی در سر دارد. افکاری که می تواند غول های گیمینگ جهان را وادار به دیدن کابوس های شبانه بکند. همه ما از قدرت بی حد و مرز اپل در هر حوزه ای که وارد می شود باخبریم! فقط این گزاره که اپل در یکسال توانسته حدود 2 میلیارد دلار بیشتر از مجموع درآمد شرکت های سونی، مایکروسافت، نینتندو و اکتیویژن که مایکروسافت به تازگی آن را خریداری کرده، به دست آورد، گویای گردن کلفتی اپل در این عرصه است. دقت کنید که اپل هنوز کنسول بازی ندارد و این درآمد را فقط از طریق فروش بازی در فروشگاه اپ استور به دست آورده!

حالا سوالی به وجود می آید، آن هم اینکه اپل چه خوابی برای دنیای گیمینگ دیده و هدف اپل از به اصطلاح هایجک کردن این مهندسین از مایکروسافت چیست؟

شاید بشود که جواب را در حوزه واقعیت مجازی و تمرکز اپل برای تولید عینک های هوشمند و عینک های واقعیت مجازی جستجو کرد. البته در این بین نمی شود از دستگاه اپل تی وی به سادگی رد شد. شاید هم اپل قصدش از این استخدام ها، توسعه خانواده 948 هزار عضوی بازی های اپ استور است. هدف اپل هر چه باشد، هنوز مشخص نیست؛ اما رنگ ترس در چهره رقبایش، از روز روشن تر است.