شهر خبر

اعلام آمادگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حمایت از آثار بانوان هنرمند

اعلام آمادگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حمایت از آثار بانوان هنرمند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: موظفیم رویکرد رئیس جمهور مبتنی بر ایجاد فرصت‌های بیشتر برای بروز استعدادهای جامعه زنان را فراهم آوریم و آمادگی هر نوع حمایت از آثار فاخر هنرمندان برای تولید و توزیع آن‌ها را داریم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مراسم گرامیداشت و تقدیر از بانوان حوزه فرهنگ و هنر کشور با حضور انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده؛ محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ محمود شالویی، دستیار وزیر فرهنگ و مدیرکل حوزه وزارتی؛ عاطفه خادمی، مشاور وزیر فرهنگ در امور اجتماعی و جمعی از بانوان هنرمند عرصه فرهنگ و هنر در رشته‌های مختلف فرهنگی و هنری در مجتمع باغ زیبا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی سخنانی به فعالیت‌های انقلابی گسترده مرحوم مرضیه حدیدچی اشاره کرد و گفت: مرحوم حدیدچی بانوی بزرگ و فعالی بود که نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی داشت و از مصادیق بانوی نمونه کشورمان به شمار می‌آید.

اسماعیلی بر ضروت رسانه‌ای کردن فعالیت‌های مرحوم حدیدچی تأکید کرد و اظهار داشت: امام خمینی(ره) در  اندیشه سیاسی و فقهی انقلاب اسلامی، رویکردی اصیل و استوار به موضوع زنان دارد که باید مورد توجه ما قرار بگیرد.

فعال انقلابی زنان زمینه‌ساز انقلاب اسلامی شد

او به نقش مهم زنان در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: بانوان عفیف پیش از انقلاب سال‌ها به دلیل سیاست‌های رضاخانی خانه‌نشین بودند و از سوی مأموران رضاخانی امنیت نداشتند. به همین دلیل در خانه‌های خود ماندند تا پاسدار عفاف و حجاب خود باشند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد، زمانی که امام خمینی (ره) پرچم انقلاب اسلامی را به دست گرفت، همین زنان عفیف در صف مقدم انقلاب ایستادند. به این ترتیب انقلاب اسلامی با مشارکت همه طیف‌ها، زنان و مردان پیروز شد و هنرمندان انقلابی نیز در آن نقش‌آفرینی جدی داشتند.

 

 

اسماعیلی به حضور فعال زنان در عرصه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی اشاره کرد و گفت: پیروزی انقلاب اسلامی که مبتنی بر فقه پویای شیعی و اندیشه امام خمینی(ره) بود، سرآغاز تحول بزرگی در کشور شد که بر اساس آن، زنان را وارد عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی کرد که از آن جمله می‌توان به حضور زنان در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد که زنان و مردان به صورت منسجم در کنار هم حماسه آفریدند و بسیاری از این حماسه‌ها توسط هنرمندان ما به تصویر کشیده شده و یا نوشته شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: فرصتی فراهم شده تا زنان کشور ما در حوزه‌های مختلف به ویژه حوزه‌های فرهنگی و هنری حضور یافته و نقش آفرینی کنند. ما اندیشه ناب حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه زنان را دنبال می‌کنیم و به عنوان نقشه راهبردی در مدیریت فرهنگی آن را به کار خواهیم گرفت.

تأکید دولت سیزدهم بر حضور فعال بانوان مستعد

او با تأکید بر اینکه از زنان اندیشمند در بخش‌های مختلف بهره می‌بریم، تصریح کرد: نگاه ما جنسیتی نیست و موظفیم نگاه رئیس جمهور محترم مبتنی بر ایجاد فرصت‌های بیشتر برای بروز استعدادهای جامعه زنان را فراهم آوریم و آمادگی هر نوع حمایت از آثار فاخر هنرمندان برای تولید و توزیع آن‌ها را داریم.

رئیس شورای هنر در پایان سخنان خود تأکید کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از همه اصحاب هنر به ویژه بانوان هنرمند بدون هیچ‌گونه تبعیضی حمایت خواهد کرد و در حال حاضر عدالت فرهنگی را از مناطق محروم آغاز کرده‌ و یکی از مصادیق آن آغاز به کار طرح آموزش رایگان هنر در شهرهای کمتر توسعه‌یافته و محروم و مرزی است و امیدواریم تحولات خوبی در حوزه بانوان هنرمند اتفاق بیفتد.

انتهای پیام/