شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#جعفر

یادداشت جعفر دورنه: جهاد تبیین در انتظار عمل صالح

یادداشت جعفر دورنه: جهاد تبیین در انتظار عمل صالح

جعفردرونه در یادداشتی تاکید کرد:‌ بسیار دیده شده‌است برخی که در دلسوزی و عمق عشق و علاقه آنها به رهبر فرزانه انقلاب هیچ تردیدی نیست، درباره امهات منظومه گفتمانی ایشان و راهبردها و رهنمودهای ارزشمندشان تنها در لایه سطح باقی می‌مانند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم جعفر درونه، تحلیلگر سیاسی در یادداشتی با پرداختن به ضرورت جهاد تبیین نوشت : از مولا امیرالمومنین‌علی(ع) پرسیدند: «ایمان چیست؟»

امام در پاسخ فرمود: «الْإِیمَانُ مَعْرِفَةٌ بِالْقَلْبِ وَ إِقْرَارٌ بِاللِّسَانِ وَ عَمَلٌ بِالْأَرْکانِ.» ایمان معرفت با قلب (عقل) و اقرار به زبان و عمل به ارکان (دین) است.

این حکمت روشنگرانه حضرت امیر کلام را باید درباره تحقق منویات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی به گوش جان بشنویم و تلاش کنیم بدان عمل کنیم.

بسیار دیده شده‌است برخی که در دلسوزی و عمق عشق و علاقه آنها به رهبر فرزانه انقلاب هیچ تردیدی نیست، درباره امهات منظومه گفتمانی ایشان و راهبردها و رهنمودهای ارزشمندشان تنها در لایه سطح باقی می‌مانند و به تفسیر و تحلیل واژگان و ریشه‌یابی ادبی مفاهیمی که ایشان مطرح کرده‌اند، می‌پردازند و چه‌بسا نهادها و سازمان‌هایی هم با یکدیگر در این سطح به رقابت بپردازند و همایش‌ها و جلسات سخنرانی و... تشکیل دهند. پس از چندی نیز این موج فروکش می‌کند و گل‌های روییده در تریبون‌ها پژمرده و چراغ کنفرانس‌ها خاموش می‌شود و حسرتی جانکاه بر دل نشانده می‌شود که چرا با این رهنمودهای ارزشمند، چنین برخورد شد.
اما درمقابل بسیار دیده شده‌است جوانان مومن و انقلابی و برخی نهادها با اعلام یک رهنمود و فراخوان ازسوی رهبر معظم انقلاب اسلامی لباس جهاد بر تن پوشانده و سلحشورانه وارد میدان شده و به آن رهنمودها در عرصه عمل عینیت بخشیده‌اند.

نمونه چنین تلاش‌های مجاهدانه‌ای را در اجابت فراخوان رهبر عزیزمان برای عدالت‌گستری و محرومیت‌زدایی و همچنین نمود برجسته آن را در ایام فراگیری ویروس کرونا و خدمت جهادی طلاب و دانشجویان به بیماران کرونایی و خانواده‌های آنان و همچنین اجرای طرح شهیدسلیمانی برای غربالگری این بیماری توسط بسیجیان سرفراز و همچنین نهضت کمک مومنانه و عینیت‌بخشی به مفهوم اسلامی «مواسات» در دوسال گذشته که مردم عزیزمان درگیر بیماری منحوس کرونا بوده‌اند، مشاهده کرده‌ایم.

به‌نظر می‌رسد درباره فراخوان رهبر عزیزمان در میدان جنگ ترکیبی و جهاد تبیین نیز باید الگوی دوم را در دستورکار قرار دهیم و به‌جای تفسیر کلمات و واژه‌ها در عمل نشان دهیم به این جنگ و دشمنی دشمنان در تهاجم ترکیبی به انقلاب اسلامی معتقدیم و مردانه می‌خواهیم در میدان جهاد تبیین دربرابر دشمن صف‌آرایی کرده و صفوف به‌هم‌فشرده خود را به دشمن نشان دهیم.

امروز جهاد تبیین باید به‌عنوان روی دیگر «مواسات» در بعد معنوی و غیرمادی خود را نشان دهد.

امروز دشمن درصدد است ایمان دینی را از سفره معنوی مردم بردارد و با دیکتاتوری رسانه‌ای نگذارد صدای حق به گوش مردم برسد.

در چنین شرایطی باید عماروار وارد صحنه شد و شعارهای انقلاب اسلامی را سردست گرفت و در وهله اول به آنها افتخار کرد و در مرحله بعد درستی و تحقق آنها و پایبندی نظام مظلوم اما مقتدر را به آنها با استدلال و منطق نشان داد.

باید درمقابل روایت‌سازی‌های دروغین دشمنان و بدخواهان نظام شجاعانه روایت‌های صحیح را معرفی کرد و آنها را با استفاده از ابزار هنری به میان مردم برد.

باید جریان انقلابی از لاک دفاعی خارج شود و در توفان آگاهی‌های کاذب که سایه ناامیدی را برسر مردم و کشور می‌افکند، فریادگر امید و فراخواننده به آینده روشن باشد.

خداوند امام‌خمینی(ره) را رحمت و با موالیان پاکش محشور فرماید که پس از جنگ وقتی برخی روشنفکران و جدا‌شدگان از راه ملت تحلیل‌های ناروا سر می‌دانند و می‌خواستند روح شکست را در کالبد جامعه بدمند مردانه درمقابل این جریان بدخواه که امروز نیز طعم تلخ تحلیل‌هایشان کام انقلابیون و مردم شهیدداده را تلخ می‌کند فریاد برآورد که «ما در جنگ برای یک لحظه هم نادم و پشیمان از عملکرد خود نیستیم.»

امروز نیز باید در میدان تبیین به تأسی از آن یار سفرکرده و با پرچمداری خامنه‌ای عزیز، انقلابیون فریاد برآورند که به انقلاب اسلامی و ریشه‌های آن و عملکرد‌ آن افتخار می‌کنند و با علم و آگاهی به کاستی‌ها و کارشکنی‌های کارگزارانی که با ناکارآمدی خود بر چهره این انقلاب تیغ جفا کشیدند، درصدد جبران آنها هستند.

امروز جریان انقلابی با حرکتی جهادی در میدان تبیین باید حضور یابد و با عمل صالح خود دل‌های مردم را به انقلاب‌شان گرم نگاه دارد و توطئه بدخواهان و نق‌زنندگانی که جز نشاندن لبخند بر لب دشمنان، هنر دیگری ندارند، خنثی سازند.

منبع: روزنامه فرهیختگان

انتهای پیام/