شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#دولت#جدید#نتایج

ادامه جاسوسی سازمان سیا از شهروندان آمریکایی

ادامه جاسوسی سازمان سیا از شهروندان آمریکایی

نتایج یک گزارش جدید دولت آمریکا درباره ۲ برنامه آژانس اطلاعات مرکزی فاش کرده است که سازمان سیا اطلاعات بیشتری را از شهروندان آمریکایی جمع و ضبط کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در حالی که پیش از این نیز گزارش هایی درباره جمع آوری اطلاعات شهروندان آمریکایی از سوی سازمان سیا منتشر شده بود، ولی نتایج یک گزارش جدید دولتی فاش کرده است که سازمان سیا در چارچوب 2 برنامه جاسوسی خود اطلاعات بیشتری را از شهروندان آمریکایی ضبط و جمع آوری کرده است.

 

انتشار این گزارش موجب شده است تا سازمان حقوق مدنی و فعالان مدافع حریم خصوصی در کنگره، خواستار اقدام قانونی برای حفاظت بیشتر از حریم خصوصی آمریکایی ها شوند.

به گزارش هیل، زمانی که ادوارد اسنودن پیمانکار سابق اطلاعاتی آمریکا حدود 10 سال قبل ابعاد گسترده‌ای از جاسوسی نهادهای اطلاعاتی از شهروندان این کشور و سایر متحدان غربی آمریکا را فاش کرد، کنگره بخشی از فعالیت نهادهای اطلاعاتی برای جمع آوری اطلاعات شهروندان آمریکایی را ممنوع اعلام کرد.

ولی کارشناسان آزادی های مدنی از این موضوع ابراز نگرانی می کنند که نهادهای اطلاعاتی همچنان می توانند با استناد به برخی مفاد قانونی اطلاعات شهروندان آمریکایی را جمع آوری کنند.

انتهای پیام/