شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#برگزاری مسابقات

مسئول مسابقات بدنسازی نچرال: نصیرزاده خودش گفت که برگزار کنم، ولی در ادامه مجوز کتبی نداد/ چرا دوره‌های قبل مشکلی نداشت؟

مسئول مسابقات بدنسازی نچرال: نصیرزاده خودش گفت که برگزار کنم، ولی در ادامه مجوز کتبی نداد/ چرا دوره‌های قبل مشکلی نداشت؟

مسئول برگزاری مسابقات بدنسازی نچرال توضیحاتی را در خصوص مشکلات به وجود آمده در برگزاری این رویداد و عدم دریافت مجوز کتبی ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، طی روزهای گذشته مسابقاتی تحت عنوان «بدنسازی نچرال» در تهران برگزار شد و حواشی زیادی را به دنبال داشت. برگزاری این رویداد در حالی بود که فدراسیون بدنسازی، هیئت استان تهران و اداره کل ورزش و جوانان پایتخت، هیچ مجوز کتبی بابت برگزاری آن نداده بودند و همین مسئله حاشیه اصلی این ماجرا بود. حتی دکتر غلامرضا نوروزی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی و دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (نادو) درخصوص شرایط برگزاری این رویداد نامه هشدارآمیزی را به فدراسیون بدنسازی و وزارت ورزش ارسال کرده بود.

رضا لک مسئول برگزاری مسابقات بدنسازی نچرال، در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، پیرامون شرایط برگزاری این رویداد و حواشی به وجود آمده اظهار داشت: من 21 سال است در بدنسازی هستم و از 10 سال قبل با نصیرزاده رئیس فدراسیون کار می‌کنم. از زمانی که او مسئول کمیته آموزش بود و بیرون آمد تا انجمن دانشجویی و مسابقات دانشجویی و همین مسابقات نچرال در سال‌های گذشته کمکش کردم. ما دو سال قبل زیر نظر نصیرزاده مسابقات نچرال دانشجویی را در فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی برگزار کردیم و البته این رویداد یک سال قبل از آن زیر نظر قناعتی رئیس هیئت استان تهران برگزار شد.

وی با اشاره به سوابقش عنوان کرد: من رئیس کمیته سلامت فدراسیون دانشگاهی، رئیس کمیته داوران فدراسیون دانشگاهی، رئیس کمیته برگزاری مسابقات استان تهران و دبیر کمیته داوران فدراسیون بدنسازی هستم که به فدراسیون نمی‌روم، هر چند که هنوز ابلاغ مرا باطل نکرده‌اند. همچنین تنها ورزشکاری در رشته پرورش اندام هستم که مدالم در موزه المپیک قرار دارد.

لک ادامه داد: این سومین دوره برگزاری مسابقات نچرال بود. چطور در دو دوره قبلی هیچ مشکلی و اعتراض نداشت و برای این دوره چنین شرایطی پیش آمد؟ در این خصوص باید به گذشته برگردیم؛ من در انتخابات ریاست فدراسیون طرفدار مهدی نصیبی یکی از رقبای نصیرزاده بودم. معتقدم که نصیرزاده فرد قوی‌ است، اما نه در حد ریاست فدراسیون، بلکه می‌تواند در قالب دبیر کار کند. همیشه گفته‌ام که فدراسیون خانه امثال من است و کسانی که می‌آیند، مهمان هستند. من و نصیرزاده قبل از مجمع انتخاباتی کمی با هم اختلاف سلیقه داشتیم، ولی ما را بعد از مجمع آشتی دادند و زیر نظر او به عنوان دبیر کمیته داوران فعالیت کردم. متاسفانه یکسری اتفاقات در کمیته داوران افتاد که من، رئیس فدراسیون را در جریان گذاشتم، اما او اهمیت نداد و همان افراد مدنظر را که مشکل داشتند، به مسابقه و مسافرت فرستاد و ما از همان زمان با هم مشکل پیدا کردیم.

وی گفت: ما مسابقات سلامت یا همان نچرال را پیش از این در سال‌های 97 و 98 برگزار کردیم که حتی دهخدا رئیس فدراسیون دانشگاهی هم در آن حضور داشت و نصیرزاده آن زمان رئیس انجمن بدنسازی بود. نصیرزاده برای آنکه من از آن داوران فاسد بگذرم، پیشنهاد راه‌اندازی کمیته سلامت در فدراسیون را به من داد و حتی تفاهم‌نامه را نیز نوشتم که مسابقات را زیر نظر فدراسیون برگزار کنم.

مسئول برگزاری مسابقات بدنسازی نچرال، با اشاره به اینکه ورود مسابقات سلامت به ایران زیر نظر من بوده، عنوان کرد: نصیرزاده به من گفت که «برو و برگزار کن». حتی ابراهیم کمانی رئیس کمیته مسابقات فدراسیون بدنسازی به دفترم آمد و صحبت‌های خوبی درخصوص برگزاری این رویداد داشتیم. من از روز مربوط به این جلسه فیلم گرفتم و سند دارم. در واقع مسابقات قرار بود که زیر نظر فدراسیون باشد، اما به دلیل مخالفت من با نصیرزاده، این اتفاقات اخیر رخ داد.

لک اظهار داشت: بخش‌نامه برگزاری مسابقات را منتشر کردم و ثبت‌نام اولیه پس از حضور ورزشکاران در آزمایشگاه معرفی شده بود، صورت گرفت. مبلغ ورودی این رقابت‌ها 300 هزار تومان و کل نفرات شرکت کننده نیز 525 نفر بود. مخاطبان ما در حوزه نچرال افرادی با میانگین سنی 16 تا 22 سال هستند که علاقه‌ای به استفاده از دارو و هورمون ندارند.

وی گفت: من برای دریافت مجوز این مسابقات به شهیدی، مدیرکل حراست وزارت ورزش و جوانان نامه زدم، اما این کار به دلیل برخی شرایط صورت نگرفت و نامه من در کارتابل باقی ماند. من حتی این موضوع را به کارشناس ورزشی وزارت اطلاعات هم گفتم. به هر شکلی که بود، روز وزن‌کشی فرا رسید و در شرایطی که ورزشکاران در حال وزن‌کشی بودند، نیروهای حراست و امنیت جلوی ادامه کار را گرفتند. من به دلیل این شرایطی که به وجود آمد، روز سه‌شنبه به فدراسیون رفتم و نزدیک بود با به نصیرزاده دعوا هم کنم که ما را جدا کردند، البته در نهایت آشتی کردیم.

رئیس کمیته سلامت فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی خاطرنشان کرد: با توجه به اتفاقات رخ داده، مجبور به تغییر محل برگزاری مسابقه شدیم، اما ظهر روز چهارشنبه مسئولان امنیتی باز هم ورود پیدا کردند و جلوی ادامه مسابقه را گرفتند.

لک با بیان اینکه برای این دو سالن 160 میلیون تومان کرایه پرداخت کرده بود، گفت: ما مجبور شدیم به اردوگاه چمران که البته سالنش شرایط خیلی خوبی نداشت، برویم و در آنجا دیگر نمی‌توانستند جلوی ما را بگیرند.

«نصیرزاده خودش گفت که برگزار کنیم، اما دچار اختلاف شدیم و این اختلاف، زمانی بود که ثبت‌نام‌ها انجام شده بود.» لک با بیان این جمله عنوان کرد: او خواست که آبروی مرا ببرد.  نزدیک به 500 میلیون هزینه برگزاری این مسابقات شد که پرداخت کردم. هدف اینها مسابقات نچرال نبود، بلکه هدفشان این بود که مرا جلوی ورزشکاران قرار بدهند و تسویه حساب شخصی کنند.

لک در پاسخ به این سوال که مجوز دوره‌های قبلی این مسابقات از سوی کدام نهاد صادر شده بود؟ گفت: مسابقات در سال 97 توسط هیئت استان تهران و در سال دوم توسط فدراسیون ورزش دانشگاهی برگزار شد. امسال می‌خواستم این رقابت‌ها را در قالب تفاهم‌نامه با همکاری فدراسیون بدنسازی برگزار کنیم. موافقت مکتوب به ما ارائه نشد، اما آن دو نفر در جلسه‌ای که قرار بود بخش‌نامه را اعلام کنیم، حضور پیدا کردند.

وی درباره نامه دکتر نوروزی پیرامون این مسابقات گفت: ما هیچ کجا نگفتیم که تست دوپینگ می‌گیریم. آزمایش ما، آزمایش سلامت است. آزمایش 600 هزار تومانی را که البته با تخفیف به مبلغ 350 هزار تومان رسید، در آزمایشگاهی که نام و صاحبش مشخص است، انجام شد. مسابقات ما تحت عنوان سلامت برگزار می‌شود و آزمایش مربوط به آن نیز تحت عنوان دوپینگ نیست. این آزمایش یکسری آیتم و تست دارد و هر کسی که به آن آیتم‌ها نزدیک باشد، مجوز حضور می‌گیرد. در این آزمایش سطح‌های تستسترون، تست‌های کبدی و کلیه سنجیده می‌شود و کسانی که دارو مصرف می‌کنند، نرمال هستند.  نکته مهم اینکه در دوره‌های قبلی هم همین آزمایش گرفته می‌شد و حتی در این باره کامل‌تر نیز بود. به هر صورت ما هیچ کجا نگفتیم که آزمایش دوپینگ می‌گیریم. نوروزی به سفارش نصیرزاده نامه زد. در این مسابقات اصلاً موضوع دوپینگ مطرح نبود. همین آزمایش در دوره‌های قبلی هم بود، ولی آن زمان مشکلی نبود. در همان دوره اول برگزاری این مسابقات، رضا سلطانی‌نژاد مدیر تیم‌های ملی با دکتر نوروزی صحبت کرد و آزمایش‌ و آزمایشگاه مورد تایید او قرار گرفت. به هر حال معتقدم که برای این دوره غرض ورزی صورت گرفته است.

مسئول برگزاری مسابقات نچرال درباره نداشتن مجوز مکتوب اظهار داشت: ورزشکاران ما مثل کشتی و بوکس نیستند و باید چند ماه رژیم بگیرند تا در آن زمان مربوطه، برنامه‌ریزی کنند. اینگونه نیست که بگوییم این هفته لغو است و هفته بعدی بیایند. وقتی یک ورزشکار از قبل رژیم داشته، نمی‌توانم بگویم که نیاید. نصیرزاده خودش گفت که برگزار کنم، ولی در ادامه مجوز کتبی نداد. طی هفته‌های گذشته مسابقات قوی‌ترین مردان و همچنین مسابقه استان تهران برگزار شد و چون مسابقه برای من نبود، ایرادی نداشت، اما اینجا چون اسم من بود، این حرف زده شد.

لک با اشاره به اینکه جلسه‌اش با کمانی تقریبا یک ماه قبل بوده و فیملش نیز موجود است، گفت: من روی حرف فدراسیون حساب کردم و البته اشتباه کردم که مجوز کتبی نگرفتم. اینها می خواستند برگزار نشود تا ورزشکاران مقابل من قرار بگیرند.

 

انتهای پیام/