شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اوکراین#کاخ سفید#روسیه

با اعلام از سوی سالیوان؛

کاخ سفید خواستار خروج همه آمریکایی از اوکراین تا ۴۸ ساعت آینده شد

کاخ سفید خواستار خروج همه آمریکایی از اوکراین تا ۴۸ ساعت آینده شد

کاخ سفید از آمریکایی‌ها می‌خواهد در «۲۴ تا ۴۸» ساعت آینده اوکراین را ترک کنند، چون به گفته مقامات آمریکایی حمله روسیه ممکن است چند روز دیگر آغاز شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فاکس نیوز، تنش‌ها بین روسیه و اوکراین در حال افزایش است و «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی ایالات متحده از همه آمریکایی‌های ساکن در اوکراین خواست که ظرف ۲۴ تا ۴۸ ساعت آینده این کشور را ترک کنند.

کاخ سفید هشدار فزاینده‌ای را در مورد چشم‌انداز جنگ در شرق اروپا ابراز کرده است و بایدن به دنبال تقویت حمایت در میان متحدان اروپایی برای تحریم‌های مخرب اقتصادی علیه روسیه در صورت ادامه تهاجم علیه اوکراین است.

همچنین کاخ سفید روز جمعه اعلام کرد که تهاجم روسیه به اوکراین ممکن است ظرف یک هفته، احتمالاً طی دو روز آینده، حتی قبل از پایان بازی‌های المپیک زمستانی انجام شود، و از آمریکایی‌ها خواست همین الان اوکراین را ترک کنند.

از سوی دیگر در بحبوحه تنش‌های روسیه و اوکراین، هزاران نیروی آمریکایی به اروپا اعزام شدند.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی ایالات متحده گفت که ایالات متحده اطلاعات قطعی مبنی بر دستور تهاجم به دستور «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه، ندارد، اما تمام شواهد برای یک عملیات نظامی بزرگ که می‌تواند "به سرعت" آغاز شود، آماده است.

سالیوان گفت: «ریسک به اندازه کافی زیاد است و تهدید اکنون به اندازه کافی فوری است و احتیاط ایجاب می‌کند که اکنون زمان ترک اوکراین است.»