حسن اشجاری، پیشکسوت باشگاه استقلال در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا درباره عملکرد استقلال تا این مقطع از فصل اظهار داشت: وقتی استقلال با این آمار مثبت و رکوردهای خوب در صدر قرار دارد قطعا از وضعیت راضی هستم. آن هم با توجه به شرایطی که در چند سال اخیر داشته است. هر کارشناس و هواداری از این نتایج راضی است. در حال حاضر استقلال نیاز به قهرمانی دارد نه زیبا بازی کردن چون به زیبا بازی کردن امتیاز نمی‌دهند. تیمی که ۷ یا ۸ سال از قهرمانی دور بوده و هوادارش عطش جام دارد و درگیری‌های زیادی داشته اولویتش قهرمانی است نه چیز دیگری.

وی در ادامه افزود: باید به سرمربی این فرصت را داد تا تفکراتش را پی‌ریزی کند. به هر حال این مساله زمان بر است و چه در سپاهان و چه در پرسپولیس مربیان نیاز به زمان داشت و دارند. کار مربیگری اصولا زمان بر است. یک نکته را هم اصلاح کنم. این جمله را هم اصلاح می‌کنم که استقلال زیبا بازی می‌‌کند اما بی‌ایراد نیست.

هم‌تیمی سابق مجیدی درباره تفکرات این سرمربی جوان گفت: در دورانی هم‌تیمی مجیدی بودم که او در استقلال بسیار تاثیرگذار بود و اگر به صورت تعویضی هم به زمین می‌آمد به شدت تاثیرگذار بود. او هیچ‌گاه اهل حاشیه و جنجال نبود و میل به بردن داشت. شخصیت و متانتش در تمرینات نشان می‌داد به چه اندازه به موفقیت فکر می‌کند. شاید به او انتقاداتی بابت نه‌چندان پخته و هیجانی در برخی بازی‌ها وارد باشد اما به او به شدت احترام می‌گذارم. استقلال امسال متفاوت‌تر از دیگر سال ها است و این مساله نشان می‌دهد وفتی هیات مدیره و مدیرعامل همسو با سرمربی باشند نتیجه خوبی در کار خواهد بود.

مدافع چپ اسبق آبی ها درباره جناح چپ که خودش در آن بازی می‌کرد گفت: سلمانی را بازیکنی باکیفیت دیده‌ام. او چپ‌ پای کلاسیک نیست اما واقعا او را توانا دیده‌ام. آبی‌ها با حضور او دغدغه زیادی در سمت چپ ندارند و اختلاف کیفیت او نسبت به دیگر بازیکنان جناح چپ بیشتر است. به نظر من استقلال با حضور سلمانی نسبت به سال‌ها گذشته که همواره از راست حمله می‌کرده تعادل پیدا کرده است.

اشجاری درباره آینده استقلال عنوان کرد: هم‌چنان احساس می‌کنم استقلال قهرمان بلامنازع لیگ نیست و نیاز به تقویت دارد. به نظرم این تیم در پست هافبک بازیساز دچار مشکل است. این تیم هافبک‌های خوبی دارد اما آن‌ها در زمینه کارهای دفاعی بهتر از کارهای هجومی ظاهر می‌شود. این تیم یک جباری یا جانواریو کم دارد. کم پیش می‌آید بازیکنان‌مان در عمق صاحب توپ شوند.

وی درباره احتمال قهرمانی استقلال گفت: به قهرمانی استقلال قطعا خوش بین هستم و اگر استقلال روندش را ادامه دهد اصلا دور از جام نیست. در نیم فصل دوم تیم‌های خیلی قوی‌تر به کار می‌پردازند و امتیاز از دست نمی‌دهند اما ذهنیت خوب آبی‌پوشان می‌تواند روند صدرنشینی را افزایش دهد و در نهایت آبی‌ها در هفته آخر روی پله اول قرار گیرند.

انتهای پیام//