شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#آلمان#سفیر روسیه

سفیر روسیه در برلین: ارسال سلاح‌های مرگبار آلمان به کی‌یف غیرقابل قبول است

کدخبر: 475659
اقتصادنیوز: سفیر روسیه در برلین اعلام کرد که ارسال تسلیحات نظامی آلمان به کی‌یف غیرقابل قبول است و به توسعه روابط دوجانبه بین روسیه و آلمان کمکی نمی‌کند.

به گزارش اقتصادنیوز به  نقل از ایسنا، «سرگئی نچایف»، سفیر روسیه در برلین اظهار کرد: سیاستمداران برجسته آلمان از جمله «اولاف شولتس»، صدراعظم این کشور و « آنالنا بربوک»، وزیر امور خارجه آلمان معتقدند که ارسال سلاح های مرگبار آلمان به کی‌یف غیرقابل قبول است و روابط دوجانبه بین روسیه و آلمان را تسهیل نمی‌کند.

در هفته‌های اخیر، کی‌یف بارها از برلین به دلیل امتناع این کشور درخصوص ارائه کمک‌های نظامی به اوکراین انتقاد کرده است. شولتس روز دوشنبه این انتقادها را رد کرد و اظهار کرد که آلمان اجازه صادرات تسلیحات به مناطق بحرانی را نخواهد داد و اشاره کرد که برلین به جای حمایت نظامی از اوکراین به دنبال حمایت اقتصادی از این کشور است.

آمریکا و رسانه‌های غربی بارها مسکو را به دلیل "حمله احتمالی به اوکراین" محکوم کرده‌اند و در این خصوص نگرانی خود را نیز ابراز کرده‌اند اما این در حالی‌ست که دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین، بارها این ادعاها را "بی اساس" تلقی کرده و گفته که روسیه قصد هیچ گونه حمله‌ای را به اوکراین ندارد.