شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#یمن#خبرنگاران

پیام تبریک کشورهای همسایه به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران

پیام تبریک کشورهای همسایه به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: مقامات کشورهای امارات، کویت، عمان و یمن در پیام‌هایی سالروز انقلاب اسلامی ایران را تبریک گفتند.

«امامعلی رحمان» در پیامی به آقای سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به او و مردم ایران تبریک گفت.

رئیس جمهور تاجیکستان گفت: ما خواهان گسترش بیش از پیش روابط دوجانبه در عرصه‌های مختلف به نفع مردم دو کشور هستیم.

«هشام شرف» وزیر امور خارجه یمن در گفت‌وگویی اختصاصی با وب‌سایت عربی خبرگزاری فارس خطاب به مردم، دولت و رهبری جمهوری اسلامی ایران سالگرد پیروزی انقلاب را تبریک گفت.

او مبارزه حضرت امام خمینی (ره) و مسیر انقلاب ایران در تشکیل قدرتمندانه محور استوار و روبه‌رشد مقاومت تاثیرگذار عنوان کرد. محوری که برای مقابله و شکست هر گونه هژمونی اهدافی آشکار دارد.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی دولت امارات «وام»، «بن زاید آل نهیان» رئیس دولت امارات متحده عربی طی پیامی سال‌روز پیروزی انقلاب اسلامی را به آیت‌الله «سیدابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهوری اسلامی ایران تبریک گفت.

شیخ «محمد بن راشد آل مکتوم» نائب‌رئیس دولت امارات و حاکم دبی و همینطور شیخ «محمد بن زاید آل نهیان»، ولی عهد ابوظبی نیز در پیام‌های مشابهی این مناسبت را به آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی تبریک گفتند.

براساس گزارش خبرگزاری رسمی دولت کویت «کونا»، شیخ «نواف الأحمد الجابر الصباح» شاه کویت نیز در پیامی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به ریاست جمهوری اسلامی ایران تبریک گفت. ولی عهد و نخست‌وزیر این کشور نیز پیام‌های تبریک مشابهی را به این مناسبت ارسال کردند.

«هیثم بن طارق» سلطان عمان نیز فرا رسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران را به مردم و مقامات جمهوری اسلامی ایران تبریک گفت.

«سادیر جباراف» رئیس جمهور قرقیزستان نیز این مناسبت را تبریک گفت و تاکید کرد که کشورش توجه ویژه برای توسعه همکاری متقابل با جمهوری اسلامی ایران دارد و مناسبات دوستی میان دو کشور به رفاه دو ملت بیش از پیش منجر خواهد شد.

او گفت: قرقیزستان آماده است به منظور توسعه روابط با ایران از تمام ساز و کارهای همکاری دوجانبه و چندجانبه از جمله در چارچوب سازمان ملل متحد، سازمان همکاری های اقتصادی و سازمان همکاری شانگهای استفاده کند.

311311