به گزارش برنا از سفارت ایران در جمهوری آذربایجان، شاهین مصطفی‌یف در  مراسم آنلاین سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: اینجانب از طرف مردم و دولت آذربایجان چهل و سومین سالگرد انقلاب اسلامی را به دولت و ملت دوست جمهوری اسلامی ایران تبریک می گویم.

معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان اضافه کرد: پیوندهای تاریخی، ارزش‌های فرهنگی، آداب و رسوم و سنت‌های مشترک، مردمان ما را به هم نزدیک‌تر کرده و پایه‌های توسعه روابط بین‌دولتی ما را در سطح بالایی بنا نهاده است. دوستی ما که نشان دهنده همسایگی و اعتماد پایدار ماست، ابدی است. 

مصطفی‌یف با بیان اینکه دیدار روسای جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران در تاریخ ۲۸ نوامبر ۲۰۲۱ در عشق آباد برای توسعه روابط دو کشور تحرک جدید بخشیده است، گفت: فعالیت کمیسیون دولتی همکاری های اقتصادی، تجاری و بشردوستانه بین جمهوری آذربایجان و ایران برای توسعه روابط اقتصادی بین کشورهایمان حائز اهمیت است.

وی اظهار داشت: روابط جمهوری آذربایجان و ایران در زمینه های سیاسی، اقتصادی، تجاری، بشردوستانه و سایر زمینه های مهم با موفقیت در حال توسعه است.

معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان با بیان اینکه در سال های اخیر، پویایی مثبت در مبادلات تجاری بین جمهوری آذربایجان و ایران ادامه داشته است، افزود: در جریان همه گیری کووید-۱۹، مرز جمهوری آذربایجان و ایران به مدت یک ساعت هم برای تجارت و ترانزیت بسته نشد.

مصطفی‌یف با اشاره به اینکه روابط نزدیک بین پارلمان ها و سایر نهادهای کشورهای ما ایجاد شده است و امروز این همکاری با موفقیت ادامه دارد، تصریح کرد: به منظور توسعه بیشتر روابط جمهوری آذربایجان و ایران، افزایش تماس‌ها در سطوح مختلف و ادامه تبادل سفرها ضروری است.

وی یادآور شد: ۱۲ مارس سال  ۲۰۲۲ مصادف با سی‌امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین دو کشور است.

این مقام جمهوری آذربایجان یادآور شد: کریدور زنگزور که واقعیت دوران پساجنگ است، فرصت های جدیدی را برای ایران نیز ایجاد می‌کند.

معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان با تاکید بر اینکه افزایش تلاش‌های مشترک و همکاری نزدیک کشورهای منطقه به صلح و ثبات پایدار در منطقه کمک خواهد کرد، افزود: ما بر این باوریم که روابط دوستانه بین کشورهایمان، بر اساس سنت های احترام و اعتماد متقابل، به توسعه و تداوم در راستای منافع مردم دو کشور ادامه خواهد یافت. 

مصطفی‌یف در پایان گفت: با استفاده از این فرصت، بار دیگر این روز مهم را به شما تبریک می گویم و برای مردم دوست و برادر ایران صلح و بهروزی آرزو می کنم.

انتهای پیام/